Halleluja

Hejsan, hejsan,

Det är onsdag och klockan är 12.15. Jag sitter i soffan med en pläd om mig. Melker leker, Marcus är på träning, Malin jobbar och Kärleken tittar på en dvd. Det är tyst i huset. Ett enda måste finns för dagen. Utöver detta "måste" är jag fri att slappa, läsa eller att göra vad jag känner för. Möjlighet till egentid finns och detta en dag mitt i veckan. Känslan av denna möjlighet är härlig, men också ovan. Vad ska jag nu välja att göra ???

Morgonen har varit härligt slapp. Åt en sen frukost och har inte haft bråttom med någonting. Som grädde på moset ringde Malin och erbjöd sig laga middagsmaten ikväll. Halleluja!

Precis en sådan dag som denna har jag längtat efter. Precis en sådan dag som denna behöver jag, min kropp & min själ.

Ha en bra dag, det ska jag göra mitt bästa för att få.




Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Titta genom andras fönster gör vi alla (åtminstone vi av det kvinnliga könet) Inget fel med att vara nyfiken.

Det var du och Maribell som inspirerade mig att blogga, tänkte kan dom kan jag. Min fyller år den 17:e tror jag.

Kramkram

2010-01-07 @ 09:10:30
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0