Jag

Gokväll på er alla bloggare och bloggläsare,



Imorse efter att jag gjort frukost, städat, bäddat och serverat busungarna på bilden ovan lunch, for jag iväg med dessa två till en isbana i Södertälje. Max och Melker var så otroligt duktiga på att åka skridskor. Vi var där i flera timmar. Inget gnäll alls. Två mycket nöjda gossebarn.



Efter en stund dök det upp bekanta på isen. Melkers gudfar Mats och hans två döttrar (Kärlekens guddöttrar) samt två kompisar till barnen. Otroligt trevligt att få trevligt sällskap, bara så där. På Bilden ser ni Mats med alla barnen.



Melker med sin Gudfar.



Efter en stund kom även Anna till isbanan. Hon hade med sig en liten Wiggo som sov sött i vagnen. Anna som för övrigt var syggast av alla på isen :-) Anna är Mats sambo och mor till två av hans barn.



Eftre några timmars skridskoåkning åkte jag och busungarna till IcaMaxi för att handla. Dessa två kan ställa till med en hel del bus när de väl sätter igång. Det var med en viss oro jag steg in i affären, erkännes. De skötte sig dock galant. De kan om de vill, helt klart. På vägen hem köpte jag med mig pizza som fick bli dagens middag.



Jag och Melker har tillbringat kvällen i Telgerinken. Vi fick se Marcus med lagkamrater vinna över Djurgården med 2-1. Härligt med vinst även om det var med nöd och näppe att de vann. Lite skakigt i slutet kan man lugnt säga.

Jag har nattat Melker med sedvanlig sagoläsning och nu sitter jag med laptopen i knät. Jag bloggar och njuter av feta med goda jordnötsringar. Klockan har redan hunnit bli 21.30. Trist att det redan är sent.

Imorse när Melker väckte mig var jag såå trött. Jag ville inte gå upp redan kl. 07.00 en lördagsmorgon. Det ville han. Till slut gav jag med mig och gick upp. Imorgonbitti håller jag tummarna för att han sover längre....

Må så gott





Kommentarer
Postat av: Grodmamman

Här var vi i pulkabacken idag istället för på isstadion. Kul när man kan göra saker hela familjen!:)

Här har det gått i perioder vad jag har pysslat med. Ett tag broderade jag massor, sedan stickade jag en period och sedan var det virkning som gällde. Nu gör jag allt möjligt!:) Det som är tråkigt med alla dessa saker är att fästa alla trådar.

Kram

2010-01-23 @ 22:04:47
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Sofia

Härliga bilder!:-) Det var länge sen jag åkte skridskor, får nog ge mig ut snart;-) Kram Sofia

2010-01-24 @ 11:48:40
URL: http://signe-1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0