Årsta Havsbad

Idag åkte jag, Melker och Malin till Årsta Havsbad då vi var bjudna på kalas. För lite sedan fyllde mina söners gudmor Viktoria år. Det firade vi idag, på deras landställe. På vägen dit stannade vi till vid Ösmo Kyrka. Vi besökte mina morföräldrars grav. Med oss hade vi en Solros som vi satte i en vas. Kärleksörten var fin. Detta gladde mig. Ni som följt min vardag via bloggen länge, ni vet varför. Jag tror att min mormor ler där uppe i himlen. Åtminstone väljer jag att tro att hon gör det.



För några år sedan var det 40 år hon fyllde.



Nu var det hennes 43 årsdag vi firade.



Sirpa var också där.



Mickaela (Viktorias dotter) och Malin (min dotter)



Marie B och Gunilla (Viktorias snygga svärmor)



Min Gudson Fredrick (Viktorias son)



Två av mina barn.
Marcus kunde inte följa med då han sommarjobbar. Melker och Malin har inte setts på ett tag. Hon bor hos sin pojkvän och vi bor på landet. Att han inte träffat henne på ett tag märktes tydligt :-) Han kunde inte låta henne vara ifred. Bus på hög nivå bjöd han henne på.

Vad härligt det var att få tillbringa en stund med goda vänner. Jag hade kunnat stanna längre än jag gjorde. Men det är en bit till Trosa från Årsta havsbad. Dessutom hade jag lovat min Lillfis ett kvällsdopp.



Löften är till för att hållas. En tur till Trosa Havsbad blev det därför innan vi åkte hem (till landet).



Melker var inte ensam att bada i havet denna kväll. Änderna höll honom sällskap.

Vad jag är glad över att ha fina vänner i mitt liv. Vad ledsen jag är över att jag träffar dem så sällan.

Kram till er alla från mig.








Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!

Vad trevligt ni verkar ha haft! Snygga tjejer o killar oxå:)



Kraam Jenny

2010-07-31 @ 22:09:32
URL: http://www.hemmapakrakered.blogspot.com.
Postat av: Garbo och jag

Mmm, att ha vänner är så viktigt. För mig blir det dessutom viktigare och viktigare med åren.



Vilka fina bilder - både på vänner och lyckliga syskon som inte setts på ett tag!



Jag gläds med dig att du haft en sån bra dag.



Kramkram

Ullis

2010-08-01 @ 01:20:37
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Anonym

TACK för fina ord på min blogg.



Kram

Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Men vad härligt med ett kvällsdopp..påminner mig om min barndomssommrar..

Jättefina kort på dina nära & kära!!

Kramisar<3

2010-08-01 @ 17:24:17
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jenny, vi hade det toppen trevligt.



Ullis, tack för att du gläds med mig. Vänner beikar livet, så enkelt är det.



Smultronbacken, inget att tacka för.Jag är glad för eran skull.



Frida, Kvällsdopp har Melker blivit bortskämd med denna sommar :-)



Tack snälla ni för era kommentarer.



2010-08-01 @ 20:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0