Auktion

Melker och jag har haft en toppenbra dag.



Vi har hunnit med en massa idag. Bland annat har vi varit och badat.



Två av många båtar som passerade bryggan när vi badade. Hur mysigt som helst. Jag är barnsligt förtjust i båtarna som passerar. Njutbart för mig.





Efter att ha ätit middag åkte vi in till Garvaregården  som ligger inne i Trosa. Där var det auktion ikväll. Även om det mesta är sådant om man inte skulle kunna tänka sig att ropa in så är det otroligt mysigt att gå på auktion. Det blir en gammeldags känsla som kommer över en. Mysigt att bara sitta och insupa atmosfären. Allt går att sälja, det står helt klart :-) Melker gjorde mig aningens nervös när han började vifta med armen för att ropa in än det ena och än det andra. Han vet hur Emil i Lönneberga gjorde när han var på auktion i Backorva :-)

Idag har Melker och jag varit ett riktigt bra team. Han har varit duktig fastän han fått hänga med på tråkiga grejer såsom exempelvis när jag färgade mina bryn hos frissan. Han satt som ett ljus och väntade på mig. När jag fixade på tomten pysslade han i sin trädkoja. Han är väldigt duktig som leker bra på egen hand. Vi har haft det bra han och jag.

Marcus som är hos sin pappa kommer hem (till landet) på fredag. Det känns tomt utan honom. Malin, hon har vant sin mamma med att sällan eller aldrig vara hemma. Tur att det finns mobiltelefoner :-)

Vad det är skönt att vara ledig!

Kommentarer
Postat av: 2BarnsMamman

Låter som en mysig sommardag! Härligt när barnen är samarbetsvilliga :) Kram kram

2010-07-21 @ 23:01:56
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vilken underbar dag ni hade. Vad spännande med auktion, det har jag nog aldrig varit på. Jag tycker dina bilder är jättefina. Speciellt den nedersta på Melker.



Jag önskar dig en fin dag!

2010-07-22 @ 09:26:31
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: mammaxtre

2Barnsmamman, oerhört trveligt med samarbetsvilliga barn :-)



Elin, tack snälla, Bilderna i bloggen har blivit roligare sedan jag fick min nya kamera. Bilden på Melker tog min sambo och tyvärr inte jag. Det är riktigt svårt att ta bra bilder. Den blev riktigt bra, det tycker jag också.

2010-07-22 @ 19:46:35
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0