Känslosamt

Sista dagen på arbetsplatsen som varit min sedan 8 år tillbaka. Sista dagen innan semester.





Jag räknade inte dem alla som idag frågade mig samma fråga. Hur känns det ?
Beroende på vem som frågade märkte jag att jag att jag lyckade svara på olika sätt. När det som stått mig nära frågade då vattnades mina ögon. När de som inte stått mig lika nära frågade kände jag mig starkare.

Jag gick till jobbet idag och tänkte att jag skulle göra min sista dag och sedan åka hemåt. Jag var inte inställd på att tackas av. En chefskollega till mig tänkte annorlunda. Semesterperioden gör att många kollegor inte var på plats. Detta till trots gjorde min manlige chefskollega sitt bästa för att ge mig ett bra avslut. Han hade beställt tårtor och sett till att någon dukat bordet. Han hade ordnat två paket och blomster (ser ni på bilderna ovan). Han hade samlat ihop en tapper skara av kollegor. Han höll ett fint tal. Han såg till att samtliga runt bordet sa något positivt om mig, till mig.

Mats såg till att jag fick ett fint avslut. Det kommer jag vara honom tacksam för, för alltid. När han och Niclas sa några väl valda ord. Då kom tårarna. Jag höll emot så gott jag kunde. Efteråt på mitt kontor, då brast det. Det var en oerhört känslosamt dag. Svårt för mig att sluta på jobbet. Vemodigt så vemodigt.

Efter jobbet åkte jag hem till radhuset. Vattnade mina rabatter och fixade lite. Det var lite skönt att vara själv för en stund. Samla tankarna. Samla mig.





Väl ute på landet åt vi en bit mat för att därefter ta cyklarna för en tur in till Trosa. I Trosa åt vi glass och lyssnade på Eric Saade som uppträdde nere vid båthamnen. Vi smygtittade och lyssnade utanför avspärrningen. På första bilden ser ni lite av Melker som står på en soptunna och diggar. Förbipasserande tyckte han var så gullig när han sjöng med i "Manboy". Själv tycker jag inte att det är så tokigt att vara 180 lång :-)

Nu har jag fem veckors ledighet framför mig. Skönt!

Manboy, manboy you can call me manboy.... Nu har jag fått den på hjärnan också. Och jag som skall nana kudde. Manboy, manboy.....

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Och jag blev rörd till tårar av att läsa ditt inlägg...

2010-07-17 @ 12:32:37
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Mysamsmormor

Vilka vackra blommor.

Manboy fastnar, Mysan som är 2 år sjunger manboy manboy you can call me manboy mest hela tiden.

Hoppas du får 5 veckors sol och värme./Anette

2010-07-17 @ 16:17:00
URL: http://mysansmormor.blogspot.com
Postat av: Garbo och jag

Att dina kollegor ordnade så fint för dig betyder att du är väl värd att firas. Du har gjort ett bra jobb, och du lämnar avtryck efter dig - precis som dom gör hos dig.



Njut nu av din välförtjänta semester och ladda inför nya kommande utmaningar.



Kramkram

Ullis

2010-07-17 @ 18:34:53
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, och jag fick tårar i ögonen efter att ha läst din kommentar. Tänk att det ska vara så jobbigt känslomässigt att sluta på ett jobb!



Anette, blommorna var sannerligen vackra. Eric Saades målgrupp är en ung sådan verkar det som :-)



Ullis, du är rar. Jag ska göra mitt bästa för att ladda batterierna. Jag är helt slut!

2010-07-17 @ 23:10:20
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0