Rara kollegor

I skrivande stund sitter jag utomhus och bloggar. Klockan har slagit 22.30 och det är så skönt ute. 22 härliga grader. Här sitter jag alldeles allena. Herrarna i familjen, alla tre, har gjort kväll. Jag lyssnar till ljudet av tre änder som bråkar på havet. Jag känner för ovanlighetens skull ingen brådska över att behöva knyta mig. Jag är ledig imorgon. Nu passerar tre svanar. De flyger över havet. Här och just nu är det så rofullt. Vilken skön kväll!

Imorse när jag gick in på mitt (Magnus) kontor fanns där ett paket. På mailen fanns ett mail från en kollega, en manlig kollega. Han skrev att han köpt en present till mig och ställt in den på mitt kontor. Han tackade mig för allt jag lärt honom. Han önskade mig även lycka till på nya jobbet. Jag blev så rörd att jag blev tårögd. Helt oväntat och så oerhört rart av honom.

Idag blev jag även bjuden på en god lunch av en kollega. Pernilla bjöd hem mig på tai mat. Vidare bjöd hon mig på en kopp kaffe som var den godaste jag någonsin druckit. Vi hade en trevlig stund på hennes veranda. Tack Pernilla.

På fredag jobbar jag min sista dag på mitt nuvarande jobb. Jag hoppas innerligt att jag kan behålla det fina nätverk jag byggt upp genom åren. Att jag inte ska tappa dem bara för att jag byter arbetsplats. Som jag kommer att sakna många av dem.

Nu passerar en båt också :-)

Ett stort tack till er alla som följer min vardag genom cyberrymden.

Kommentarer
Postat av: Garbo och jag

Mmmm, det låter som om du har haft en fantastisk stund för dig själv - alldeles på egen hand. Det behöver man också ibland.



Va härligt med kollegor som överraskar med presenter. Sov gott!



Kramkram

Ullis

2010-07-14 @ 23:15:10
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Maribella

Men vad ROLIGT att du följer med!!!

Jag blir riktigt glad!

Vad kul vi ska ha!



Stor kram!

2010-07-14 @ 23:16:51
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: Mrs. S

Härligt med människor som bryr sig och visar det!

2010-07-15 @ 08:54:19
URL: http://mammafrudotterjag.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Ullis, det var så skönt med en stund för sig själv.



Maribel, Vi ska ha kul, absolut!



Mrs S, Härligt också att få känna sig uppskattad. Jag känner mig tacksam.



Tack snälla ni för era kommentarer

2010-07-15 @ 19:25:47
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Marie KJ

Nytt mail från Åsorna:

Hej på er,



Nu har vi fått alla era uppgifter vi behöver för att kunna boka flyget. Tack för det!

Vi blir totalt 10 balla brudar som åker till Balencia i slutet av september. Jippiieee!



Eftersom det nästan har gått en månad sen vi skickade ut förra mailet har tyvärr flygpriset ökat en aning.

Efter alla tillägg får man nog nu räkna med ca 2 000 kronor per ball brud, dvs ca 800 kronor mer än tidigare.

Om alla har gott om semesterdagar kan man man komma ner till det priset vi först nämnde, dvs ca 1200 kronor om då åker vi

onsdag samma tid, dvs 15.10. Hur känner ni? Lite dyrare på torsdag eller billigare och behöva ta ut en extra semesterdag?



Vore kanon om alla kan svara så fort som möjligt för vi ska försöka boka den här veckan. Säg vad ni vill och sen får majoriteten bestämma. Om det är någon som verkligen inte kan

åka på onsdag så skriv det. Alternativt kan vi ju dela upp oss så att några åker på onsdag och resten kommer en dag senare.



Som sagt, hör av er.



Kram så länge

Åsa och Åsa

2010-07-20 @ 20:37:41
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0