Ryggsim

På väg till lilla badet för ett kvällsdopp sa Kärleken till Melker att han trodde att jag skulle bli stolt över honom när jag fick se vad han lärt sig under dagen.





Jag blev glatt överaskad och oerhört stolt. Melker hade lärt sig simma ryggsim. Han tog sig från A till B. Han orkade längre sträckor och klarade även av att simma på djupt vatten utan armpuffar (med sin pappa i närheten)



Med puffar på klarade han även att ta sig fram med någon form av bröstsim. Villken simlärare hans pappa visade sig vara. Wow säger jag. Otroligt bra!



Marcus var också med :-)



En båt som passerade lilla badet.

Jag måste passa på att hissa sommarkvällarna. Jag som fortfarande jobbar njuter verkligen av dessa underbara sommarkvällar vi bjuds på. Ikväll har vi ätit god middag utomhus. Vi promenerade till lilla badet för ett kvällsdopp. Jag har suttit i soffan och sjungit med i Allsång på Skansen samt har jag även tittat på Morden i Midsomer.  Som jag älskar denna årstid.

Må så gott och tack för att ni hittat hit.

Kommentarer
Postat av: Marie B

Hej min vän!

Var på väg ut till er för att överaska med en liten "tittin", men så pajade båtmotorn igen. Bogserad åter till slagsta.

Satsar på att den kanske blir lagad till nästa vecka. Men vi kämpar på och hoppas att kunna komma förbi förr eller senare i sommar. Puss och fortsätt ha det så bra som ni verkar ha det!

2010-07-13 @ 23:19:45
Postat av: Marie KJ

Vad Melker (och Christer) är duktiga! <Och visst är det så att sommaren kan vara underbar fast man jobbar. Det gäller bara att fånga stunderna!

2010-07-13 @ 23:20:33
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Marie B, vad roligt med ett livstecken från dig vännen. Vad tråkigt att mortorn pajade. Ni är så välkomna till oss. När som helst, alltid.



Marie KJ, Verkligen duktiga har de varit. Jag är imponerad. Fånga kvällarna har jag blivit duktig på. Snart får jag även fånga dagarna. Det ska banne mig bli skönt.



2010-07-14 @ 22:19:47
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0