Tack & lov

Klockan är snart 19.30. Jag sitter ute och lyssnar till vågorna som slår mot land samt på skriande måsar. Ett 30-tal Kanadagäss passerade precis tomten. En stor familj som synes hålla samman i vått och torrt. Regn har jag väntat mig några gånger under dagen. Men regnet håller sig borta. Jag sitter här och funderar på vart dagarna tar vägen. Det blir morgon, för att snabbt som sjutton bli kväll. Min första semestervecka är nu till ända. Tiden går fort. Jag har fyra härliga veckor kvar. Tack och lov! Jag behöver denna ledighet väldigt mycket.

Några bilder från denna dag, vilken vi bland annat tillbringade inne i Trosa:



Det finns Näckrosor i Trosa ån. Fint tycker jag.



Ganska rara toalettdörrar. Hur rara nu toaletter kan bli :-)



Vi promenerade lite i båthamnen. Väldigt trevligt att kika på alla dessa båtar. Flytande sommarstugor.



Endel har det så fint i sina båtar. Inbjudande och hemtrevligt. I denna båt skulle jag trivas bra.




Lite lek i lekparken, vilken är nybyggd och finns vid båthamnen, hann vi med.



Marcus kom hem (till landet) under eftermiddagen. När han kom gick vi för att bada vid lilla badet.



Att hoppa från bryggan är det roligaste Melker vet för tillfället.

Skönt att ha Marcus hemma igen. Malin, henne har jag pratat med i telefonen :-)

Må så gott alla ni som hittat hit.







Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så härligt att bara vara och lyssna på vågorn. Jag håller med dig om att veckorna går otroligt fort, jag försöker också nuta av varenda sekund av semestern :)



Jag önskar dig en fin kväll!

2010-07-23 @ 22:45:23
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Garbo och jag

Ja, visst går dagarna fort. Det gäller att njuta så mycket man kan, och det verkar du göra.



Jag hoppas du är nöjd med din kamera? Du tar jättefina bilder.



Kramkram

Ullis

2010-07-23 @ 22:50:48
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: mammaxtre

Elin, att bara vara är en konst. Jag övar mig på att bli bättre på att vara i nuet.



Ullis, jag försöker njuta. Jag är supernöjd med kameran. Tack snälla. Det är svårt att ta bra bilder. Jag övar mig på det också :-)



Jag önskar er båda en riktigt bra helg.

2010-07-24 @ 21:14:37
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0