Underbar dag idag

Vi har haft en underbar dag idag.









Jag, Kärleken och Melker valde att tillbringa dagen på en kobbe. Vi packade  fikakorg, grillen och standväskan i båten och gav oss iväg. Marcus valde golfbanan framför en dag på en kobbe.

Vi hittade en perfekt kobbe vilken vi tillbringade denna sommardag på. En sommardag som bjöd oss på ett sagolikt väder. En dag att se tillbaka på när hösten tar vid.

Jag har kopplat av idag. Jag har läst en bok, njutit av att lapa sol och av att bara vara, och detta i en underbar miljö. Enda missödet var att jag packade med oss på tok för lite vatten.

Melker är så jätteduktig på att sysselsätta sig själv. Förutom att han badat en massa så har han även pysslat. Han hade sin pyssellåda med sig och har ägnat tid åt att göra kort till oss. Kreativ som han är har han limmat fast småstenar på mindre ark, han har ritat med glitterpennor och skapat så fin fina kort. Inget gnäll överhuvudtaget.

Den sista bilden är en bild på en fyr vi passerade. Jag tycker att just detta hus med fyr är så rart. En av mina favoriter.

Väl hemma efter en dag på kobben så har vi lagat mycket god mat. Nu tittar vi på fotboll. Jag hejar på Spanien :-)

Imorgon är det arbetsdag för mig igen.....

Kommentarer
Postat av: emily

de är så underbart när de börjar sysselsätta sig själv. det är så uppskattat att få lite time off.



vi hejar också spanien här!! heja!!

2010-07-11 @ 22:39:37
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Sirpa

Vilken härligt somrig bild på Melker, den med flyvästen!

2010-07-12 @ 13:56:11
Postat av: Mia 17år - Mamma till William och Marcus

Ni verkar ha en toppen sommar! :).

Tittade igenom lite äldre inlägg och jag njöt av sommarbilderna här bakom min datorskärm! Jätte fina verkligen!



//kram, Mia

2010-07-12 @ 17:12:54
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
Postat av: 2BarnsMamman

Åh, vilken härlig dag! Såna dagar behöver man verkligen lagra upp med inför hösten! Hoppas det blir många fler i sommar! Kram kram

2010-07-12 @ 18:42:26
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Emily, onekligen blir det mesta lättare ju äldre de blir våra småttingar :-)



Sirpa, vad roligt att du tyckte om bilden. Det gör jag också :-)



Mia, hej vad roligt att du hittat hit och vad roligt att du tycker om några vav bilderna i min lilla blogg. Vi har det bra fastän min semester ännu inte börjat :-)



2Barnsmamman, att lagra bra sommardagar är bra inför hösten. Så lång som vintern var känns det ännu viktigare än normalt.



Tack tjejer för era kommentarer!

2010-07-12 @ 21:03:20
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Åsa E R

Vilka fina sommarfoton!

Jag ääälskar fyrar. Det är något magiskt över dem.



Kram

2010-07-15 @ 14:28:00
URL: http://www.pingvinfamiljen.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Åsa E.R, Tack snälla för kommentar. Håller med dig, det är något magiskt med fyrar.

2010-07-15 @ 18:45:28
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0