Båtar

Dagen idag har mestadels ägnats åt arbete på tomten. Tänker nog att innebörden av detta är fullständigt ointressant för er att läsa om - 







därför väljer jag att istället bjuda på några av de båtar som passerat tomten idag.

Nu är det dags för oss att packa ihop oss för att åka hem till vårat radhus. Gissa om jag är glad över att jag städade huset innan jag for till landet :-)

Tack vare min kära svärmor som var så snäll och skjutsade Marcus till träningen, kunde vi kvarstanna längre än vi brukar kunna göra på söndagar. Det var härligt att dra ut på denna söndag. Livet på landet gillar jag...

Melker som är en ÄNGEL när han är med sin farmor är numera mestadels ett MONSTER när han är med oss övriga i familjen. Lyssnar gör han inte alls. Skrattar när man fått nog av tjat. Tack och lov vet jag av erfarenhet att denna trotsiga period går över. Dessvärre har den precis inletts.

Må så gott alla ni som hittat hit.

Kommentarer
Postat av: Garbo och jag

Ler



Ja, jag känner också till att hormonstinna tonåringar så småningom förvandlas till vackra svanar igen... Det är bara att ge sig till tåls.



Men ibland är det suck... :D



kramkram

Ullis

2010-06-13 @ 19:47:13
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: 2BarnsMamman

Vilken härlig utsikt ni har!



Trotset kan verkligen vara påfrestande. Tur att det är tillfälligt - håll ut! kram kram

2010-06-13 @ 22:07:19
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Grodmamman

Här har vi en dotter som är som ett monster för närvarande. Inte kul, men det går väl över hoppas vi!:)

Du, jag har alltid varit en fegis när det gäller verktyg och jag vet inte hur mycket IKEA-möbler jag skruvat för hand för att jag inte vågat använda skruvdragaren. Nu insåg jag att jag skulle förstöra mina händer om jag skulle skruva allt för hand och då fick jag peppa mig själv att våga!:)

Kram

2010-06-14 @ 16:10:50
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Marith

Hallå

Tack för titten...

Ja du monster har jag oxå här hemma syskonkärleken är såååå stor och idag är 1:a dagen på sommarlovet -suck!

Men jag är stark och tålamodet på topp ler känner mig en aning ironisk.

Kram Marith

2010-06-14 @ 19:36:39
URL: http://www.husvidhavet.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Ullis, jag tror banne mig att tonåringarna är värre än de yngre barnen. Tonåringarna är så påverkade av sina kompisar.



2barnsmamman, vår utsikt är vidunderlig. jag älskar-och njuter av den var gång jag är på landet. Har hänt att jag nyper mig i armen, för bra för att vara sant. Landstället är dock inte vårat. men vi har fri tillgång till detta underbara ställe. Vi är bortskämda.



Grodmamman, vad skönt att höra att det är felr än jag som har ett minster hemmavid :-)

Igår satte jag upp tavlor med hjälp av en hammare, alltid en början tänker jag :-)



Marith, ett långt sommarlov kan ha sina prövningar. Jag förstår ironin så väl. Man måste skämta om eländet. Blir lite lättare då.



Tack alla ni som lämnat kommentarer. Så trevligt på alla sätt och vis, tycker jag.



2010-06-16 @ 06:31:02
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0