Gravöl

Tidig morgon sitter jag i mitt kök och äter frukost, och bloggar. Snart bär det iväg till min arbetsplats för en arbetsdag. En arbetsdag utan arbetslust.

Den avdelning jag ansvarar för och har arbetat på i fem år har beslut om att läggas ned. Den senaste tiden har jag ägnat mig åt att förbereda för en nedstängning. Från igår eftermiddag har vi inte längre någon verksamhet kvar. Det vi idag ska ägna oss åt är att förbereda vår arbetsplats på att stå tom. Dvs, bära bort sopor och annat. Jag är nästan klar med mitt kontor. Har lite kvar att packa ned i kartongerna, därefter skall rummet städas ur.

Denna resa har varit en tråkig sådan, och för mig oerhört svårt. Ett mycket väl fungerande arbetslag splittras. Mitt arbetslag som jag tyckt så mycket om att arbeta tillsammans med.

Jag har investerat massor och nu finns inget av detta kvar. Vi har gjort en resa jag, avdelningen och personalen. Vi har många framgångsfaktorer att dela med oss av. Detta hoppas jag nu att var och en av oss i arbetslaget bär med oss.

Nåväl, allt har ett slut. Detta har varit en process som även den nu är på väg att ta slut.

Ikväll skall jag ut med mitt arbetslag. Vi skall göra ett avslut tillsammans. Dricka Gravöl, kanske inte bokstavligt, men ni förstår.

Min arbetslust för idag tryter. Jag hoppas på tidigt hemgång. Har massor jag vill få gjort här hemma innan tid för Gravöl. Jag har nämligen planer på att åka direkt till landet, någon gång sen kväll. När jag kommer hem från landet vill jag såklart komma hem till ett rent hem :-)

Ha en bra dag all ni som hittat hit.




Kommentarer
Postat av: Marie KJ

En arbetsgrupp splittrad till ingen nytta. Men tänk vad ni alla får med er i era ryggsäckar! Vilken erfarenhet. Du har varit en toppenchef, ta det med dig LottaPotta. Hoppas er kväll blir kul!

2010-06-11 @ 19:07:25
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0