Löparskor


(new balance) Bild tagen med mobilen.

Nu har jag gjort det. Jag tog mig till Intersport efter jobbet. Jag fick sätta på mig ett par låneskor och springa på en löpband. Första gången i mitt liv som jag sprang på en sådan. Det var svårare än jag trodde. Första gången på länge som jag sprang :-)

Mina ben och fötter filmades under tiden jag sprang.
- Du har en ganska neutral löparstil, men en ganska speciell nedsättning av foten. 

Nu vet jag att jag är speciell för jag sätter ned tårna först, och inte hälen som de allra flesta andra gör. Neutral löparstil lät bra tycker jag.

Han kikade på min fot (utan skor på och detta väldigt noga).

Därefter hämtade han ut några skor som han kommit fram till att de skulle passa mig, min löparstil och fot mycket bra.

Jag fick lära mig att man skall köpa större skor än normalt om man ska ha skorna till löpning. De får inte glappa men får gärna var stora framme vid tårna.

Jösses Amalia! nu har jag alltså införskaffat ett par löparskor/joggingskor/springskor. Det innebär att jag är redo att bege mig ut på en "gå lunka löp" tur. Vad i hela friden har jag gett mig in på!?

På Intersport stod jag en stund och klämde (och provade) löparkläder. Men där blev det stopp. Löparkläder får bli en belöning när jag kommit igång. Allt för att motivera mig själv nu när jag satt mig i klistret och detta big time..

Förändring är svårt. Men skorna är inköpta. Jag måste lägga upp en plan. Dags för mig att sätta upp mål.

Köpa löparskor = check
Börja springa   =
Köpa löparbyxor =
Springa längre =
Köpa träningstopp=
and so on....

Tänk vad man kan bli inspirerad av vänner, bloggvänner och tidningar som förskönar detta med löpning. Tänk hur tokigt det kan bli :-)

Tack Malin och Tjejligan för presentkorten på Intersport som jag fick i födelsedagspresent.

Jag kan berätta för er alla att Intersport har något som de kallar "En Nöjd Kund Garanti". Det innebär att jag har 30 dagar på mig att använda skorna och bedöma om det var rätt sko för mig. Oavsett hur jag än har använt dem så får jag byta till andra. Tycker jag är bra. Jag köpte trots allt väldigt stora skor, en hel storlek faktiskt...

Jogging,  jogging, jogging borde mantrat vara ikväll. Men, Allsång på Skansen har premiär. Attans, ingen jogging ikväll :-)

Skämt och sido. Jag ska komma igång, jag lovar. En annan dag dock... (hjälp!)

Kommentarer
Postat av: Garbo och jag

Bra initiativ! Klart du kommer att lyckas! Jag har hört att det tar ca sex veckor för kroppen att skapa ett beroende. Så det är bara att börja gå/lunka/springa i sex veckor - efter det kan du inte sluta. :D :D



Keep on working, girl!



Kramkram

Ullis

2010-06-29 @ 21:06:52
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Bra initiativ! Klart du kommer att lyckas! Jag har hört att det tar ca sex veckor för kroppen att skapa ett beroende. Så det är bara att börja gå/lunka/springa i sex veckor - efter det kan du inte sluta. :D :D



Keep on working, girl!



Kramkram

Ullis

2010-06-29 @ 21:08:10
Postat av: Ensamma mamman

Oj vilken service. Måste ju underlätta massor aatt få denna hjälp. Hoppas att skorna känns bra och lycka till med joggandet. Kram

2010-06-29 @ 21:11:25
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Jenny

Va lustigt, igår köpte jag ett par löparskor (Puma)så nu finns det ingen ursäkt längre att inte ta sig ut i löpspåret.. Målet är -13 kg till Juni 2011.



Kram

2010-06-29 @ 21:24:52
Postat av: 2BarnsMamman

Själv har jag också inhandlat nya skor - och anmält mig till Tjejmilen. Nu gäller det bara att komma ut i spåret också.... Lycka till! Kram kram

2010-06-30 @ 15:45:58
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Ullis, 6 veckor! Oj vilken nedräkning det skall bli :-)



Ensamma mamman; jag är supernöjd med all hjälp jag fick. Tack för peppande ord.



Jenny, inga ursäker finns det längre :-) Vad roligt med ett uppsatt mål. Det kommer du att klara med bravur. Bamsekram till dig min kära lillasyster



2BarnsMamman, tjejmilen det är stort. För stort mål för mig tyvärr.



Tack alla för fina kommentarer. Dessa uppskattas väldigt mycket.

2010-06-30 @ 16:56:15
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0