Nya jobbet

Idag var det dags för mig att tillbringa förmiddagen på mitt nya jobb. Jag börjar den 23 augusti men ville ta chansen att träffa mina nya medarbetare innan sommarsemestrarna tar vid. Det känns bra att ha träffat dem innan jag går i skarpdrift. Idag har jag varit med på två olika möten. Ett möte med den arbetsgrupp som jag skall ansvara för, samt ett möte med några ur ledningsgruppen och andra nyckelpersoner för verksamheten.

Jag har sett det kontor som ska bli mitt och jag har fått en rundvisning. Det känns bra. Vilket är bra. Det blir en utmaning som heter duga. Men jag tror att det kommer att bli bra.

Eftersom jag denna vecka vare sig har en arbetsgrupp eller någon verksamhet att ansvara för så passade jag på att ta kompledigt under eftermiddagen.
 


Därför hade jag möjlighet att efter besöket på mitt nya jobb åka och överaska Malin (min dotter) med ett besök på hennes jobb. Hon hade massor att göra och hade egentligen inte alls tid med sin gamla mor. Hon bjöd på god lunch. Se ovan vilken fin latte hon gjorde till mig.



För lite sedan berättade jag i ett inlägg att Kärleken överaskade mig med en present, bara sådär. Väskan jag fick ser ni ovan. Jag älskar den! En marinblå Ceannis väska i skinn. Jag fick även en mindre neccesär i samma stil fast vit. Idag använde jag den för första gången och jag är mycket nöjd.



Jag hämtade min Lillfis på dagis redan kl. 12.50 idag. Lyxigt värre. Både för honom och för mig. Vi har njutit av bra väder och av lek i en lekpark. Han har varit gullig go och rar idag. Kanske trotsen bara var på tillfälligt besök, hoppas.

Nu skall vi gosa i soffan. Vi skall se på Scooby Doo.

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Å, vilken snygg väska!

2010-06-16 @ 20:01:53
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Garbo och jag

Vilken skön dag du verkar ha haft. Och vad smarrig latten ser ut. Det kan inte vara första gången dotterns gjorde en sån! Läcker väska! (Vilken man...) Och sonen som ser så charmig ut, inte kan väl han vara trotsig?! :D :D ler



kramkram

Ullis

2010-06-17 @ 04:40:46
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, jag vet :-)



Ullis, superbra dag har jag haft och ja, hon kan sin sak min dotter :-)

Ibland slår han till den kära sambon och så även minstingen...

Ha det bra

2010-06-17 @ 08:56:34
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Evelina

Du kommer jobba på Södertörns Tingsrätt va?

Har för mig Jessica sa det. Jag går i skolan pecis där. Södertörns friskola som ligger lite högre upp. Så jag åker buss förbi tingsrätten varje morgon :)

2010-06-18 @ 10:38:53
URL: http://evem.blogg.se/
Postat av: mammaxtre

Evelina, nej där ska jag inte jobba. Jag ska dock jobba i närheten av din skola.

Kram till dig från mig

2010-06-19 @ 01:40:11
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0