Sol & regn



Frukost



På väg till Havsbadet var det skyltat om försäljning av kransar. Kreativa barn med en bra affärsidé. Hade jag vetat om detta hade jag köpt mig en krans igår.





På havsbadet lekte grabbarna,



och badade. Åtminstone en av dem :-)



Det har varit växlande väder i Trosa idag. Sol och regn, sol och regn. Solregn också för den delen. Vad vore en midsommarhelg utan regn?



Grabbarna tillbringade en stund på bryggan med varsitt metspö.



En båt passerade tomten idag. Från båten vinkades det ivrigt. På bilden ser ni Melkers gudfar vinka. De bogserades av sjöräddningen. Därför förlåter jag dem för att de inte stannade till hos oss :-)
 


Under eftermiddagen kom familjen Westberg på besök. På bilden ser ni urgulliga Maja med sin pappa Robert.
Vi har tillsammans med dem ikväll avnjutit en god middag, igen.

Anne-Marie sa något ikväll som jag fastnade för. Sommar, sol och jordgubbstårta. Vad mer kan man begära?

Vi har haft en toppenbra dag. Nu är det kväll. Familjen Westberg har åkte hem. Melker somnade innan klockan slog 20.00. Jag och kärleken sitter sida vid sida utomhus. Vi njuter av en varm sommarkväll. 



Grannens flagga fladdrar så vackert.

Sommartider är härliga tider!

Kommentarer
Postat av: Maribella

Exakt - regn hör till midsommar! Iår höll det dock sig ifrån själva "aftonen", det får vi vara tacksamma för!

2010-06-26 @ 20:54:30
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: Garbo och jag

Åh, vilka fina bilder! Jag gissar stenhårt att det är nya kameran...



Och jag håller med: jordgubbstårta gör nästan en hel sommar. SÅ gott!



Kramkram

Ullis

2010-06-27 @ 03:19:05
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Sofia

Vilka härliga bilder! Idag strålar solen från en klarblå himmel! Lovely!:-) Kram Sofia

2010-06-27 @ 09:23:02
URL: http://signe-1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0