En fröjd

I att vara förälder till ett idrottande barn ingår att man måste vara aktiv tillsammans med andra föräldrar för att få in pengar till lagkassan.

För oss som har söner som spelar ishockey i SSK ingår det emellanåt av oss föräldrar och ungdomar att sälja 50/50 och att städa Scaniarinken när A-laget har match. 

Skulle tro att ingen av oss föräldrar hoppar och skuttar av glädje över denna uppgift. Men man ställer upp och drar sitt strå till stacken. När man är klar med uppgiften åker man hem gott samvete. 



Bästa kedjan



Foppa him self.

Igår var jag glad över att det var just vårat lag som fördelats uppgiften med 50/50 och städning. SSK mötte Modo och jag fick för första gången se Peter Forsberg och Marcus Näslund spela ishockey utan att det var en tv-apparat inblandad. SSK vann matchen och jag har idag förstått att Forsberg nu överväger att sluta spela. 

Modo förlorade matchen men detta till trots tycker jag att det var en ren fröjd att se Forsberg och Näslund på isen. Period 1 och period 3 var två fantastiska perioder och dessa herrar var galet bra på isen. Ishockey kan vara vackert och dessa två kan sin sak.

Det var även en ren fröjd för mig att träffa äkta makarna Marie KJ och Magnus som var på plats i Scaniarinken. Härliga vänner som gav och ger mig energi.

Nu skall jag göra mig och lillfisen i ordning för att åka till Norra Ängby. Dit är vi välkomna att tillbringa våran dag. Barnen i den familjen har haft vattenkoppor :-)

Fler än jag som tycker att det är tråkigt att det kommit mer snö?



Kommentarer
Postat av: Lollo Down Under

Snö jag tack! kan du ordna det :O)

Kuurrr för Foppa avvis nu på både snö & Foppa inser du hur bra du har det :O)



Kram lollo

2010-03-15 @ 04:10:57
URL: http://pingvinfamiljen.soclog.se
Postat av: mammaxtre

Lollo, Snön börjar (tillochmed) jag bli trött på nu. Foppa var det enormt roligt att se på is. Besöker ni aldrig Sverige under vinterhalvåret?

2010-03-15 @ 20:25:51
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0