Mamma - Pappa - Barn

Denna söndag har Jag, Kärleken och Melker tillbringat hela dagen tillsammans. Det har varit himla trevligt tycker jag. En riktig Mamma - Pappa- Barn dag för oss.



Under eftermiddagen gick vi på bio. Melker fick välja film. Lite lång tycke han att den var. Jag tyckte att den var riktigt bra. Stor kontrast till eländiga Ben Ten som går på tv.



Jag är inte särskilt påskig av mig. Lagom med påskpynt är bäst tycker jag. Jag har några få saker som jag väljer att plocka fram varje år. Känner inget som helst behov av att köpa nytt. Denna fina kyckling pryder nu fönstret på vår ytterdörr. Den har Malin gjort när hon var liten, den tycker jag om att ta fram. Den hänger med år efter år.



Ris hör påsken till. Ris i en vas utan vatten då några av oss i familjen är allergiska mot pollen. Melker och kompisen Max pyntade riset. Fullt koncentrerade på uppgiften :-)



Till middag idag blev det smörgåstårta. Tyvärr kan jag inte skryta med att ha gjort den. I den här familjen är det Kärleken som är duktigast på att laga mat. Gott så gott var det.

Idag har vi (tro det eller ej) handlat vinterkängor till Melker. Reafynd. Kändes lite knasigt, men bra kängor till ett mycket bra pris gick inte att motstå. De får vara i garderoben tills det är dags för ännu en vinter.

Idag har vi också handlat några påskpresenter. Istället för godis, som de flesta barn ändå får för mycket av, så väljer vi att handla en liten påskpresent.

Imorgon blir vi en hel familj igen. Marcus kommer hem igen. Han har varit hos sin pappa. Malin trodde jag skulle ha kommit hem vid det här laget....

Jag har haft en bra helg. Precis vad jag behövde. Det var jag värd :-)

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Låter bra med båda egentid och mamma-pappa-barn tid :o) Kom när du kan på onnsdag. Jag är hemma och jobbar!

2010-03-29 @ 10:44:10
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0