Casares

Hallå alla mina bloggläsare,

idag har vi banne mig tillbringat hela dagen i vår hyrbil. Några stopp har det (tack och lov) blivit längs vägen.









Det första längre stoppet blev på Los Almendros "Club de golf". En korthålsbana som vi spelade alla fyra. För mig var det första gången som jag spelade på annan golfbana än den jag är medlem i. Banan var klart annorlunda än den jag är van vid. Citronträd och palmer har vi som bekant inte hemmavid. Klubbhuset var också annorlunda. Där åt vi för övrigt en utsökt lunch. 33 grader varmt var det, om ni undrar :-)





Efter golfrundan gav vi oss upp i bergen. Där passerade vi vägskyltar av ett annorlunda slag, samt passerades även korkekar. Ingen Ferdinand i sikte dock. Vägen var toksmal, och kurvig. Kärleken fick för sig att leka rallyförare. satan i gatan vad läskigt det var. Jag blundade kan jag erkänna. 
Höjden vi hamnade på var ca 1300  km över havet.























Det andra långa stoppet blev i en by med namnet Casares. En by som jag blev fullständigt förälskad i. Den ligger på en mycket hög höjd. Där tog vi en längre vatten- och glass paus. Detta bredvid gubbarna som lever sina liv där. Vi promenerade runt för att utforska byn lite närmare. Vi såg gamar som svävade i skyn. Fantastiska hus och byggnader. Både välskötta och misskötta. Så lång bort från civilisationen och så icke handikappanpassat. Jag kan inte låta bli att fundera på hur de lever sina liv i alla dessa byar runt om i bergen. Höjdrädda är de förmodligen inte :-)





Väl hemma igen snabbade vi oss  till stranden för att ta ett kvällsdopp och för att njuta av solen innan den försvann helt. Grabbarna fick sällskap i badet av ett gäng hundar som ville leka.



Som ni ser har Estepona bjudit oss på en mycket varm dag. Tack och lov för AC i bilen samt vatten som dryck :-)

Många bilder idag det är jag medveten om. Kan lugna er med att allt snart blir som vanligt igen.

Adios för nu mina vänner.




Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Vilka fina bilder! Bestäm dig för en dag i solen innan ni åker hem! Bara slöa och läsa, det gör gott det!

2010-06-01 @ 08:09:05
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Men åhh vilka härliga bilder!! Njut av semstern, det är så underbart att resa!!!:-))



Stora kramen Sofia

2010-06-01 @ 08:30:26
URL: http://signe-1.blogspot.com
Postat av: anna of sweden

Vilka vackra bilder! (Och vilka sällskapliga hundar!)

2010-06-01 @ 19:50:25
URL: http://www.annasweden.blogspot.com
Postat av: Maribella

Hade jag valt mellan Spanien och Frankrike sa vinner spanien med manga meter!!! Tom mil!!

Njut av solen!!



Kram

2010-06-01 @ 21:07:28
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: emily

snart går ja inte in här mer!! jag blir såååå avis bara!! hahaha

2010-06-02 @ 08:20:10
URL: http://emslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0