Fridlyst

Trots att jag fortsatt har minus på mitt sömnkonto blev denna söndag en bra söndag på landet.
 


En av många båtar som passerade tomten denna underbart fina dag.



När jag och Kärleken hjäptes åt att arbeta på tomten under förmiddagen var det nära att Kärleken trampade på  Huggormen ni ser i bild. Huggormen lyckades han fånga in. Oerhört vacker på sitt sätt. Respekt är vad man skall ha för denna giftiga orm. Fridlyst är den, varför den transporterades med bil lång bort från tomten för att åter släppas ut i friheten.



Inflyttningsfest nere på bryggan har vi haft då Melker fick flytta in i sin fina koja idag. Festen anordnades av Melkers farmor. Till och med någon form av tomtebloss hade hon satt i tårtan. Syns i bild om ni tittar noggrant. Marcus missade tillställningen då han var på golfbanan :-)



Melker i sin alldeles egna koja. Den har vi möblerat idag med stolar, tavlor, mattor och en massa annat.



Egna bänkar har han utanför kojan.



Här följer en bild på en del av vårat vardagsrum på landet. Här trivs vi bra.
Söndag innebär hemfärd. Vi drog ut på det in i det längsta. Svårt att slita oss helt enkelt.

Nu är vi hemma i vårat radhus igen. Här har vi det också bra.

Melker har mått bra idag (hela dagen). Dock kräktes han innan vi åkte hem.

Hoppas ni alla haft en fin helg.

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack för titten inne hos mig. Vilken härlig helg ni verkar ha haft, förutom huggormen! Usch, jag är livrädd för ormar! Bor ni i vackra Trosa eller hade ni ert sommarställe där? Hoppas att veckan blir bra! Kram Therese

2010-05-02 @ 21:27:13
Postat av: Mor Duktig

JAg är så pinsamt skraj för ormar att jag aldig hade vågat köra iväg den i bil. JAg brukar köra taktiken "Skrik-till-ormjäveln-drar-minte-fyra-mil-bort."

2010-05-02 @ 22:00:40
URL: http://morduktig.blogspot.com/
Postat av: Mammaxtre

Therese, min svärmor bor i vackra Trosa. I hennes hus har vi en egen lägenhet med separat ingång. Det är det vi kallar landet. I Trosa vill jag bo permanent i framtiden.



Mor duktig, jag kunde vara lite cool eftersom min sambo skötte det hela :-)

Hade han inte varit på plats vetesjutton om jag givit mig i kast med att fånga in den. Skrik tror jag inte skrämmer bort den :-)



Tack för kommentarerna tjejer!

2010-05-03 @ 06:29:54
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Ensamma mamman

Men så mysigt de ser ut! Och va härligt med en inflyttningsfest. De är ju ett måste när man ska flytta in i en ny koja. Kram

2010-05-03 @ 20:21:13
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: juliasbullar.blogg.se

huuuua, rös på hela benen när jag såg bilden på ormen! hah

2010-05-10 @ 01:56:43
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0