Våga vägra?

Eftersom jag skall byta arbetsplats efter min sommarsemester så hade jag riktat in mig på att bli av med min tjänstemobil. Från min tjänstemobil kan jag ringa privata samtal och få dessa på separat räkning. Detta har varit perfekt då jag sluppit att ha två mobiltelefoner.

Frågan jag på sista tiden ställt till mig själv är om jag verkligen behöver ha en mobil. Samma fråga har jag de senaste dagarna ställt till både min sambo och mina äldsta barn.

De har varit rörande överens om att man bara måste ha en mobiltelefon. Det går inte att vara utan!

Mina argument om att det tidigare minsann gick bra att klara sig utan gick inte hem :-)

Idag fick jag besked om att jag kan ta med mig min tjänstetelefon (med simkort) till min nya arbetsplats. Ett besked jag är glad över. Jag slipper på så sätt köpa ny telefon, slipper krånglet med alla nummer som finns i mobilen, slipper krånglet med alla min foton som jag vill ha kvar och så slipper jag krånglet med att meddela alla i min telefonbok mitt nya nummer.

Om detta inte löst sig så var jag inne på att våga vägra mobiltelefonJ

Min fråga till er alla är om ni håller med de mina om att man bara måste ha en mobiltelefon?






Kommentarer
Postat av: Maribella

Håller med man o barn - man kan inte vara utan mobil!! Inte 2010!

Skönt att det löste sig!



Jag blir så nyfiken på det nya jobbet, vad vart?

2010-05-11 @ 22:16:21
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vad bra att du fick behålla den du har. Det är alltid lite meckigt att byta. Jag skulle aldrig klara mig utan min mobil, känner mig nästan halv utan den ;)



Tack för dina fina kommentarer, jag blir så glad :)



Kram Elin!

2010-05-11 @ 22:22:06
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: LiseLotte

Idag glömde jag mobilen hemma.

Det gick ju bra.

Men jag kom på mig att vilja sms eller vilja lyssna på radion ett par gånger.



Jag tror inte jag skulle vilja vara utan.



Liselotte

2010-05-11 @ 23:19:58
URL: http://liselottesjodin.blogspot.com/
Postat av: Sirpa

Våga vägra är bra. Jag skulle nog klara mig utan mobil. Det är värre att vara utan dator...:)

2010-05-12 @ 07:16:45
Postat av: Marita

Jag tycker att det är skönt att inte alltid behöva vara tillgänglig 24/7.....



Trevlig Helg!



P.S Hör av mig å det snaraste!

2010-05-12 @ 12:07:00
Postat av: Vivi

Hej! Tack för kommentar hos mig, ja dottern blev nöjd med 20 årsdagen, skönt! Ang mobil så tycker jag det är skönt att vara utan! Jag har min på ljudlöst när jag inte måste ha den på, fast måste och måste.....vill folk nå en så får dom väl ringa igen annars är det inte tillräckligt viktigt tänker jag! Ha det bra Vivi Soltorp

2010-05-12 @ 19:42:47
Postat av: mammaxtre

Tacka alla för era kommentarer. Några av er håller med de mina och några av er håller med mig. Att du Sirpa håller med mig blev jag inte överaskad över, vi brukar tycka lika :-)



Kram till er alla

2010-05-12 @ 22:42:24
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0