Pussel

Idag har jag och Kärleken lagt pussel för att få ihop denna dag på bästa sätt. Både för våran Lillfis samt även för våra arbetens skull.

Igår kväll väcktes vi av vår Lillfis som kräktes (igen). Han kräktes ned sig själv och sin säng. Det var teamwork på hög nivå mellan mig och Kärleken. Skönt att vara två. Det blir endel att ta hand om.

Nu på morgonen for Kärleken iväg till jobbet mycket tidigare än normalt för att göra sina jobbmåsten. Han for tidigare för att kunna komma hem igen så att även jag kan åka iväg för att göra mina måsten på jobbet.

Lillfisen måste få vara hemma från dagis i dag. Han behöver kurera sig. Vi som trodde att han var frisk. Han  visar inga som helst tecken på att vara sjuk, förutom att han kräks då förstås och detta lång tid mellan gångerna.

Att pussla är en bra lösning och nödvändigt ibland. Skönt att ha någon att pussla med. 


Må så gott 


Kommentarer
Postat av: Maria, Livet med tre

Usch vad tråkigt med kräkningar :-( Den värsta typen av sjuka om du frågar mig..

Visst har man det bra när man har någon att dela ansvaret med speciellt när barnen är sjuka och man själv tillslut tappar orken.



Sv: Ja visst är dörren snygg :-) Ska ni byta dörr?



Kramar

2010-05-04 @ 10:08:24
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Mammaxtre

Maria, vi skulle behöva en ny ytterdörr, det står helt klart. Frågan är bara när vi ska prioritera just detta. Listan är lång...



2010-05-04 @ 17:30:13
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Evelina

Är Markus Hockey säsong slut?

Både Pappa och jag skulle görna kolla på en match. De vore roligt!

Skriv en kommentar i bloggen om de är någon I Scania Rinken snart! (:

2010-05-04 @ 19:22:15
URL: http://evem.blogg.se/
Postat av: Mammaxtre

Evelina, vad roligt med en kommentar från dig, vad glad jag blir. Hockeysäsongen tog slut i slutet av april. Han går på is igen vecka 33 (hockeyskola). Jag lovar att höra av mig när säsongen drar igång igen. Kram till dig från mig Eve.

2010-05-05 @ 06:18:39
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0