Tröjan med stort T

Vi har en sjuk liten Lillfis här hemma på landet. Natten bjöd ännu en gång på allt för lite sömn. Lillfisen blev kräksjuk inatt. Idag har han inte varit utslagen men långt ifrån sitt vanliga jag. Även under dagen har han kräkts, bland annat i soffan.



Idag är det många båtar som passerat tomten. Antalet ökar för varje dag villket kan ses som ett tecken på att våren är kommen. 



Efter att ha släppt av Marcus vid golfbanan i förmiddags såg jag att bodarna i Trosa dagen till ära hade öppnat. Även det ett sant vårtecken. En av dessa bodar är en klar favorit.


Pippitröja Senior

Naturligtvis blev det en snabbvisit i min favoritbod. Var bara tvungen att se om tröjan med stort T fanns. Den tröja som var slutsåld i slutet på förra sommaren, när jag gick dit glad i hågen för att köpa den. Självklart fanns den där nu, tröjan som jag VILL ha. Jag tog mig inte råd. Fastän jag så gärna ville. Jag är så förjust i denna tröja av märket Holebrook. Men jag måste vara snål mot mig själv precis just nu, så är det bara. Ångrar nu att jag tog den där snabbvisiten....



Hela långa dagen har Kärleken tillbringat med att färdigställa Melkers koja. En koja som är så bra byggd och så fin att den nästan inte kan benämnas som koja. Hoppas nu att Lillfisen är kry i morgon så att han kan flytta in.

Ikväll har jag varit grillmästare. Det är svårt att grilla tycker jag. Maten jag lagade ikväll åts av alla utan något klagomål. Tror att det innebär att jag åtminstone fick godkänt.

Jag har haft en sisådär dag. Hoppas på att morgondagen skall bli bättre. Nu regnar det här i Trosa.
Efter regn kommer solsken sägs det. Det är något jag ser jag fram emot.

Må så gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0