Spökbåten

Jag har under en längre tid känt mig fullständigt energilös. Under förmiddagen ägnade jag mig åt att tokstäda vårat älskade radhus. Då kom den till mig, energin som fattats mig. Härligt!

Förra veckan hade jag jouren vilket innebär att man får en ledig dag veckan efter. Den lediga dagen valde jag att ta idag. Något som visade sig vara ett mycket bra val. Vädret har varit enastående bra hela långa dagen och även hela långa kvällen.
Så snart Marcus slutat skolan för dagen åkte vi till landet. Våran grannpojke Max fick följa med oss denna helg.



Redan kl. 14.30 var vi framme vid vårat smultronställe i Trosa. Marcus slängde sig över sin golfbag och gick ned till gräsmattan för att slå lite. Efter att ha fått mat i oss skjutsade vi honom till golfbanan.



Åter på landet såg vi en vacker Svan passera tomten.



Brorsorna som Maja kallar dem, lekte i kojan medans jag njöt av solen och av att ögna igenom några blanka tidningar. Oh my god, vad dessa två busungar låter mycket. - Normal samtalston tack!



När Kärleken kom ut  till landet efter arbetsdagens slut valde vi att ta ut brorsorna på en båttur.



Vi passerade Kanadagäss med små bebisar. Verkligen rart att se.



Brorsorna



Låt mig få presentera spökbåten. Den ligger utanför småbåtshamnen i Trosa. Det växer grön mossa på den. Dörren har släppt från gångjärnen och den är allmänt spöklik.



Åh, vad det är roligt att åka båt. - Åk snabbare!

Sen middag har avnjutits utomhus ikväll. Nu är klockan sen. Brorsorna har duschat och nattats med sagoläsning. De har ännu inte somnat, suck!

Jag har haft en otroligt bra dag. Det är något att vara tacksam över!

Nu ostbågar i skålen och Modern family på tv.

Må så gott.

Kommentarer
Postat av: Maria, Livet med tre

Ert land ser helt fantastiskt härligt ut!! Skönt att du haft en fin dag,,



Sv: När åker ni till spanien och var?



Kramar!!

2010-05-21 @ 23:24:33
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: LiseLotte

Åh va fina bilder.

Angående myggprylen så vill jag inte lägga ut så mycket pengar. Men vi har provat det mesta och ingenting fungerar. De små krypen fullkomligt älskar mig.

LiseLotte

2010-05-22 @ 00:40:20
URL: http://liselottesjodin.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Maria, vi åker snart till Spanien :-) Vi åker till Malagas och bor ca 45 min från flygplatsen. Ska bli så skönt. Vårat landställe är inte vårat. Det är Svärmor som skämmer bort oss med eget boende med separat ingång i hennes fina hus.



Kram till dig.



LiseLotte, Tack och lov har vi inte några mygg (ännu) här på landet. Köp den och testa vetja. fungerar den kommer den att vara värd kostnaden.



Lycka till :-)

2010-05-22 @ 20:57:44
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0