Ledig

Idag har jag haft en ledig dag. Den har jag ägnat mig åt att bocka av på min att göra lista. Tack och lov bockade jag av punkten byta till vinterdäck redan igår.

Bäddat rent √

Tvättat undan och fått tvättkorgen tom √

Ica Maxi (mellanhandling) √

Tvättat bilen √

Rensat linneskåpet. Rensade bort allt som aldrig används, 4 svarta sopsäckar √

Lagat middagsmat √

Varit på hockeymatch i Nyköping. Marcus första sedan frakturen √
   
Jag har inte målat naglarna, bläddrat i blank tidning eller unnat mig att vara lat. Något som för örvrigt stod på önskelistan men inte på min att göra lista. Men jag har inte heller dammsugit fastän det behövdes. Det fick (baske) mig någon annan i familjen göra :-)



Mina barns status denna onsdag:

Malin och jag har gått om varandra Hon sov nu (kl. 23.45) när jag kom hem från hockeymatchen.

Marcus var laddad inför matchen men togs ned på jorden ganska snabbt då han fick extremt kort speltid, endast två byten. Besviken som få var och är han. Jag känner hans frustration men kan inget göra åt saken. Jag kan bara stötta, uppmuntra och puscha honom.

Melker är besviken på mig. Detta därför att han hoppats på både ett besök i en lekpark och att se på en DVD tillsammans med mig idag. Det kröp fram under middagen, precis när det var dags för mig att bege mig till Nyköping.

Glad är jag över vårat linneskåp som nu är så planerat att varje sovrum har ett eget hyllplan. Lakan avsedda för just det sovrummet. Jag älskar när det är ordning och reda :-)

Nu är det dags att sova. Natti Natti




Kommentarer
Postat av: Anna

Du har ju hunnit med en hel veckas jobb :)

Du får kika film med Melker idag i stället då blir han nog glad.

Gillar också ordning och reda :)

Kram Anna

2010-10-28 @ 05:29:12
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: LiseLotte

Nu blir jag imponerad, tvätta bilen och byta vinterdäck. Eller rättare sagt min sambo skulle bli imponerad. Tvätta bilen, kanske har hänt, men inte däckbyte ;) LiseLotte

2010-10-28 @ 08:26:15
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Oj, du har verkligen inte legat på latsidan :D Håller med dig om linneskåpet. Mitt behöver också en rensning... Förutom muggar har jag en liten fetisch för påslakan ;) Kram.

2010-10-28 @ 08:52:25
URL: http://linsfia.wordpress.com
Postat av: Åsa

Oj vad effektiv du är! Då kanske du kan måla naglarna och bläddra i magasin till helgen :)

2010-10-28 @ 19:49:52
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Anna, jag är effektiv jag :-)



LiseLotte, sakta i backarna nu. Jag är ingenting att imponeras av kan jag försäkra. Jag betalade 200 kronor för att få hjälp med byte av däck. Vidare tvättade jag bilen i en biltvätt. Detta till min sambos stora förtvivlan. Man ska göra det enkelt för sig. Åtminstone när man kan.



Sofia, det är ett problem att jag inte ligger på latsidan...



Åsa, kanske hinner jag till helgen. Kanske på söndag. Schemat är fullspäckat med aktiviteter hit och dit. Det är mycket nu. Effektiv, japp det är jag:-)

2010-10-28 @ 21:07:40
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Grodmamman

Ordning och reda är aldrig fel!:)

Jösses, vad du grejat! Fast jag tycker allt att du hade unnat dig lite för dig själv också, det behöver man!:)

Häftigt att byta jobb också. Funderar också på det emellanåt.

Kram

2010-10-29 @ 17:11:27
URL: http://grodmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0