Dubbla jobb















När ledningsgruppen skall åka iväg tänker säkerligen några av medarbetarna att det är lyxigt. Tänk så fel de har.

Jag har varit iväg med ledningsgruppen från lunch igår till lunch idag. Stället vi tillbringade denna tid på var ett ställe där tiden stått still och detta väldigt länge. Lunchen under dessa dagar intogs i något som liknas vid en skolbespisning. Kokt varmkorv och mos serverades igår och idag bjöds det på pyttipanna i kantiner. Konferensrummet vi skulle ha tillbringat en stor del av tiden i luktade avlopp. Det gick bara inte att vistas i rummet.

Nu är det på så sätt att jag inte på något sätt behöver någon hög standard eller så. Men allt detta var bara för mycket. Nästa år tänker jag ansvara för bokningen :-)




Bra saker med vistelsen på detta hotell- och konferens ställe var:

1. att vi kunde skratta åt eländet. Som vi skrattade!

2. att det fanns ett löpband. Ett löpband som jag sprang på både igår kväll och imorse. 20 minuter var gång.

3. att vi på vägen hem fick se två fina älgar.


Väl hemma förstod jag snabbt att jag gick från ett jobb till ett annat. Hemma hade tiden också stått still. Min längtan över att få koppla av den flög sin kos. Dammsuga, sätta på diskmaskinen, plocka ur diskmaskinen. Tömma tvättmaskinen, hänga tvätt, vika tvätt, sätta på en ny maskin, skura golv, samt ställa undan massa elände som stod framme. Utöver detta såg jag till att mina söner fick middagsmat samt körde jag Marcus till Scaniarinken. Svängde förbi IcaMaxi och handlade mjölk. Åkte och hämtade vinterdäcken. Väl hemma hann jag mysa med Melker en pyttestund. Nattade honom för att åka och hämta Marcus på Scaniarinken. Därefter hem för att hänga tvätt.

Nu äntligen sitter jag med laptopen i mitt knä och snart ska jag sova.

Dubbla jobb känns det som att jag har. Jag vill inte ha dubbla jobb. Men jag är inte dummare än att jag förstår att det är mitt fel att det blivit på detta vis. Jag tror bestämt att jag till vis del säger upp mig.

Natti Natti

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj, vilket ställe.... där borde vi ta över och mysa till det :)

Lite vitfärg och levande ljus skulle göra susen, fast det behövs nog mycket mer än så....hi hi.



Ha en mysig helg och njut av lite egen-tid om du kan.

kram Marie

2010-10-23 @ 08:06:50
URL: http://hemochharmoni.blogspot.com/
Postat av: Marie KJ

Så här kan du ju inte bara ha det!

2010-10-23 @ 10:28:05
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: LiseLotte

Åh herre gud vilken FÄRG på snickerier, garderobsdörrar och fåtölj. Sängöverkastet????

Känns mer som ett ställe du kommer till för att tvångsomhändertas.

Och rynkgardin, hur länge sedan var det? -83



HA HA :)) LiseLotte

2010-10-23 @ 18:19:06
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Maidi

Dubbla jobb, ja det har man haft alldeles för länge känns det som. Kan man verkligen säga upp sig?



Kram Maidi

2010-10-23 @ 19:25:43
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: Grodmamman

Dubbla jobb är inte kul alls. Jag var glad igår då jag kom hem och maken både fixat veckohandlingen och städningen. Händer inte varje vecka, men man får vara glad de gånger det gör det!:)

Känner också att jag skulle vilja säga upp mig ibland.

Ta hand om dig!

Kram

2010-10-23 @ 20:09:12
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Hjälp, det var verkligen ett ställe som stannat i tiden på många sätt och vis. Jag vet inte ens i vilken tidsperiod det passar in för kombinationerna av allt blev bara för mycket. Inte ens det färgglada 80-talet hade alla de kombinationerna. ;) Men vad skönt att ni alla kunde skratta åt eländet iallafall. Alltid något.



Det finns verkligen dagar då man skulle vilja säga upp sig. Eller åtminstone åka iväg ett par dagar på spa eller liknanade och när man kommer hem är huset nystädat, tvätten tvättad, strykt och inlagd i garderober, veckans matinköp planerade och inhandlade och själv kan man bara njuta vidare. Men så är visst inte livet, eller? ;)



Jag hoppas att din söndag har varit avkopplande och skön!



Kram Lotta

2010-10-24 @ 18:02:11
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Marie, prcis det sa jag till mina kollegor. - tänk att få ta över detta ställe :-)



Marie KJ, nej det har du så rätt i. Nu banne mig får det vara nog. Vi är trots allt fyra vuxna i familjen. Alla är vuxna nog att hjälpa till.



LiseLotte, gissa om jag hamnade i chock. Det var galet. Jag hade inte klarat av att jobba där utan att röja och fixa och dona och ändra :-)



Maidi, nej man kan inte säga upp sig. ta mig inte bokstavligt :-) Men man kan ställa krav på sina familjemedlemmar. Allt ska ju inte stå och falla med mig.



Grodmamman, jag förstår att du blev glad. det hade jag också blivit. Jag behöver få bli det ibland jag också känner jag....



Lotta, spa lät trevligt :-)

2010-10-26 @ 20:56:49
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0