Hockey



Gick upp med tuppen imorse också. Hockeyskola i Telgerinken, istället för skridskoskola i Scaniarinken. Ett lyckokast. Vilken skillnad!



Idag var det kul. Idag hade Melker sin pappa på isen. Han hjälpte dock andra barn medan andra ledare på isen tog hand om Melker. Fungerade jättebra.
 


Idag var det lek med boll, två mål samt hinderbanor. Idag var det premiär för Melker att använda hockeyklubba. Han lånade en av Marcus gamla klubbor. Den var lite för tung varför vi direkt efter avslutat pass åkte och köpte en alldeles egen till honom.



Efter inköp av hockeyklubba for vi hem för att äta en mycket sen frukost. Därefter snabbt iväg till Telgerinken igen. Då var det dags för Marcus att spela match mot Djurgården. Mer speltid för honom idag, men inte fullt ut.  Han såg gladare ut. Både på isen och i båset. Skönt!

Nu är vi hemma för att slänga i oss en bit mat och packa. Snart bär det iväg till Scaniarinken igen. I kväll ska vi nämligen städa Scaniarinken efter A-lagsmatchen.

När det är klart sent denna lördag skall Marcus åka till sin pappa och jag åka till landet.

Som ni förstått sedan länge, skulle jag tro iallafall, så vet ni att jag inte har några som helst problem med att sysselsätta mig under min fritid. Imorgon ska jag njuta av att vakna upp på landet. Jag ska öva på att djupandas. Det har varit lite mycket nu sedan en tid tillbaka. Jag känner att det börjar tära och att det börjar få en trist effekt på mitt humör.....

Hoppas ni alla får en fin lördagskväll. Själv hoppas jag på att alla åskådare i Scaniarinken tagit med sig sitt skräp :-)

Kommentarer
Postat av: maribella

TACK för kommentaren hos mej!

Kram

2010-10-30 @ 20:13:36
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com
Postat av: Åsa

Låter underbart med lite lantluft :)



2010-10-30 @ 21:31:52
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: G 45

Hej sitter här å njuter med ett glas vin.....

Starka muskler hade en kille som heter Melker som hade haft kul på isen idag .Må de gå väl för alla stora hockey grabbar för det kommer det de vet jag dom har huvudet på skaft allihopa . Allt kan kännas mycket nu men dom fixar det .-Bit ihop va ett motto vi hade i innebandyn . kram från Lotte

2010-10-30 @ 22:37:34
Postat av: mammaxtre

Maribel, inget att tacka för. Skönt att det inte var så illa.



Åsa, lantluft är aldrig fel. åtminstone inte för mig. Jag älskar livet på landet.



Lotte, de stora hockeygrabbarna verkar trivas tillsammans. Jag blir väldigt glad när jag ser samspelet mellan dem. Både på is, i bås och däremellan. Nu vänder det, så bestämmer vi. Bita ihop är nödvändigt ibland. Det tror jag mig veta att min son gör. Tack för att du lämnde en kommentar. G45 var fyndigt :-)

2010-10-31 @ 20:17:38
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0