4good

Igår kväll var jag tillsammans med några vänninor på Rival där vi hade en helkväll. Salongen var fullsatt av kvinnor och stämningen mycket god. Kvällen inleddes med lite Oprah känsla då det var utdelning av olika presenter till vissa uvalda stolsnummer. Att det på varje stol stod en goodiebag var inte så tokigt heller :-)

http://www.4good.se/lectures


Vi lyssnade till Kristin Kaspersen, Alexandra Pascalidou, Preemlena Wettergran & Victoria Skoglund.

Fyra fantastiska kvinnor med massor att berätta. Kvällen handlade i korta drag om att ta vara på livet. Om att vara sann mot sig själv. Att göra upp med sin historia för att kunna gå vidare. Att sömn och motion  är grundbulten för välmående. Att äta av livet och att ta en stor portion. Att man skall lyssna på sin magkänsla och våga fatta beslut.

För mig var denna kväll mycket bra. Jag påmindes ännu en gång om att fortsätta på den väg jag börjat att vandra på.

Kristin Kaspersen är en mina absoluta favoriter. Hon har kommit en lång bit på väg för att finna balans i livet.

Alexandra Pascalidou var helt galen. Hon hade massor att säga :-) Något av allt det hon sade som jag tog med mig hem var att man aldrig vid matbordet ska säga - låt maten tysta mun. Jag gör det ibland nämligen. Därför lyssnade jag särskilt på detta. Vid matbordet skall det pratas och man skall umgås osv.

Victoria Skoglund var helt underbar. Hon berättade om sitt företagande och om att våga.

Preemela Wettergren hade jag ingen koll på innan. Jag uppfattade henne lite nervös. förståeligt. Hon blev lämnad av sin mamma när hon var 11 år. Hon fick bli vuxen för fort.

Alla dessa fyra är duktiga flickor. Eftersom jag också tillhör den kategorin så lyssnade jag särskilt noga.

Jag duger. Alla vi duger precis som vi är.



Kommentarer
Postat av: LiseLotte

Ska man inte säga det? Jag som hela tiden sitter och säger att -Tyst nu ät istället. Men saken är den att om inte min minsta är tyst kallnar hennes mat och hon blir dessutom sist kvar. Hon pratar hela tiden. Men då får jag börja med att bara säga -Ät lite också.

Det kanske är bättre.

Eller?



Kram LL

2010-09-21 @ 09:38:09
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Det lät som en riktigt trevlig kväll!



Kram Pernilla

2010-09-21 @ 12:53:31
URL: http://www.vardagslyxhosnilla.blogspot.com/
Postat av: jessica

Det hade jag med kunna tänkt mig att se,

Låter riktigt bra.



Kram Syster

2010-09-21 @ 13:37:20
URL: http://sorundamamma.blogg.se/
Postat av: mammaxtre

LiseLotte, Näpp så ska man inte säga. Vid matbordet skall orden flöda. Där samlas man för att avnjuta mat och ha dialog. När jag hörde på vad hon sa så kändes det som att hon hade rätt i detta. Jag skall sluta upp med att säga till min yngsta son att maten skall tysta mun :-)



Pernilla, det var en trevlig kväll som jag strakt kan rekommendera. En peppande kväll.



Jessie, i Oktober är det ett nytt gäng. Morgan Alling och Vimmelmamman, Lotta Grey bland annat. Ibland behöver man påminnas om att ta vara på livet, sorgligt men sant. Kram.

2010-09-23 @ 05:39:06
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0