Gäster



Jag fick ett telefonsamtal av min femtonåring imorse.

 - Mamma vi har gäster på baksidan. Fyra stycken rådjur.

Bloggmamman ber då genast sonen att hämta kameran (såklart).
Skit också att zoomobjektivet inte satt i, hann bloggmamman tänka......

-Ta kort!

Med objektiv utan zoom tog sonen bilder innefrån. Således är det ett mycket smutsigt fönster mellan kameran och rådjuren. Bilden blev ganska bra detta till trots :-)

Två av rådjuren hann försvinna innan sonen hann hämta kameran. Utifrån att det ena rådjuret syns nosa på en av mina Kärleksörter var jag tvungen att kika om det fanns något kvar av den. Det hade stannat vid nosning. Bra, tycker jag.

Nu snart bär det av mot Scaniarinken. Hockeykörning för min del denna fredagskväll. Men imorgon, då är det helg!

Kommentarer
Postat av: Annica H

Det är så otroligt vackra, men helst inte i trädgården! Mina höstanemoner har numera endast blad, synd ... hann ivarjefall se blommorna några dagar! Men rådjuren tyckte säkert att det var mumsigt och var glada över att hitta blommor på höstkanten! Önskar dig en skön helg! För oss blir det hockeycup, ishallen vi ska till ligger nära ett stort shoppingcentrum, så det blir säkert några turer dit emellanåt :)

Kram från Annica

2010-09-10 @ 17:32:35
Postat av: 2BarnsMamman

Såna besök brukar vi också ofta få! Visst är dom vackra, men det är inte så kul när dom äter upp alla blommor! I år har dom dock lämnat ovanligt många rosor.



Ha en fin helg! Kram kram

2010-09-10 @ 20:54:29
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: LiseLotte

Rådjur är fina men ska tittas på i skogen. De äter ju ALLT i sin väg och de bär med sig fästingar.



Kramis LL

2010-09-10 @ 22:36:15
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: LiseLotte

Det är ju en nybörjarkurs, klicka på länken ;)



LiseLotte

2010-09-11 @ 09:12:03
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Åsa

ÅH, du låter ju lycklig över att ha rådjur i trädgården! I vår trädgård har vi både rådjur och ÄLGAR på besök och tama sådana...Hade de inte käkat upp alla mina blommor och släppt av en massa fästingar så hade det varit ok!

2010-09-11 @ 12:57:51
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: Vivi

hmm bara dom inte äter upp något så är det ju ok, vi har staket runt vår trädgård och en hund som vaktar så jag har inte sett att vi har haft något råddjur på besök, men dom är vackra! Man blir liksom lika förvånad varje gång man ser ett lite centralt ha en skön helg!/Vivi soltorp

2010-09-11 @ 15:13:07
Postat av: Marie KJ

Mitt mms skulle bara visa hur bra klännningen satt på mig som jag fick av dig! Jättefin!

Tack och trevlig helg på dig!

2010-09-11 @ 20:17:11
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Annica H. jag misstänker att du tillbringat helgen i Ritorp. Att ha en hockeyspelande son kan bli dyrt när cuperna ligger i närheten av shoppingcentrum :-)



2Barnsmaamman, de är sannerligen vackra att se på. Så länge de inte äter något av det man planterat så får de gärna boa in sig på tomten.



Liselotte, :-)



Åsa, jag känner mig överlycklig. De är så fina. De åt inte upp något för mig. Då tror jag bestämt att man har anledning att vara glad :-)



Vivi, jag tror att det är för att vi bor så pass centralt att det inte skall finnas några rådjur på våran tomt som gör en så glad när de kikar förbi.



Marie KJ, jag fick ditt sms och har varit ute på nätet för att hämtat upp mms:et. Jag är glad att den kommer till användning. Kul!

2010-09-12 @ 20:16:18
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0