Tack, tack, tack!





Idag var det träningsmatch mot Finland i Scaniarinken. Förlust för oss med 2-3.

Innan tid för match var det en mamma som gjorde mig mycket glad. Hon berömde mig för min fina son. Min femtonårige hockeyspelande son. Hon sa en massa fint. Jag vet inte om någon av de andra föräldrarna såg det, men jag fick tårar i ögonen. Hon sa att min son var uppskattad av lagkamraterna. Att han är en glädjespridare och en bra kamrat. Att det finns dem som tycker att det är konstigt att han inte blev uttagen i tv-pucklaget. Hon sa också något om att jag kunde vara stolt. Har man en sådan fin son har man lyckats bra som mamma.

Det slutar inte här...

Efter matchen kom en pappa fram till mig. Han berömde mig över min femtonårige hockeyspelande son. Han ville att jag skulle veta att min son är duktig. Bra för laget. Han ger energi till laget. Han behövs. En glädjespridare. Han berättade att han och en annan pappa tycker att det är ett stort misstag att han inte blev uttagen till tv-pucklaget. 

Tack, tack, tack du snälla mamma och snälla pappa som oberoende av varandra kom fram till mig och gav mig allt detta fina! Om ni bara visste hur gott det värmer i mitt mammahjärta.



Vi föräldrar sålde kaffe och kaka på Scaniarinken idag. Rulltårtan nämnde jag i gårdagens inlägg.
Svärmor kom ned till oss imorse. Hon undrade förstås hur det gått med bakningen. Jag sa naturligtvis som det var. Nämligen att jag fullständigt misslyckats. Hon provsmakade och sa -Lilla gumman, det är inget fel på denna rulltårta. Den är jättegod! Den fick därför följa med till Scaniarinken. Och banne mig, den gick åt. Inte var det någon som klagade heller :-) 

Nu är vi åter hemma i radhuset. Jag skall ägna eftermiddagen åt att städa. Det kommer att gå lätt som en plätt efter all positiv respons jag fått om min femtonårige hockeyspelande son.

Jag fick ett kvitto på så mycket idag. Det ska jag njuta av länge.

Dagens reflektion är att gemeneman borde göra som den mamman och pappan gjorde för mig idag. Gemeneman är nog (tror jag) lite dålig på att ge positiv respons. Kanske tänker man, men man väljer att inget säga.

Några få ord är det enda som behövs. Ord har betydelse.




Kommentarer
Postat av: LiseLotte

Stolt som en höna nu alltså.

Gud vilka bra föräldrar som säger vad de tycker. Tänk om fler kunde göra det. Bara att någon kommer fram och ger beröm för något man har på sig blir man ju glad av.....



Kram LiseLotte

2010-09-05 @ 15:40:43
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: 2BarnsMamman

Det förstår jag att du blev glad att höra. Att få höra fina ord om sina barn är nog det bästa för föräldrar. Det är sant att vi borde bli bättre på att tala om när någon är bra. Kram kram

2010-09-05 @ 16:59:37
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Åsa

härligt när vi föräldrar vågar ge andra föräldrar feedback o tala om de positiva som man ser hos ungdomarna..underbart :)



tack för din kommentar o jag tror att du kommer gilla London. Själv tillhör London favoriterna, det finns så mycket där

kram Åsa

2010-09-05 @ 20:57:30
URL: http://livetsvackrating.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag förstår att du blir glad och stolt. Härligt! :)

Jag ska också fara till London framöver. Vet inte riktigt när, men jag hoppas det blir till hösten! Kram!

2010-09-06 @ 08:30:30
URL: http://linsfia.wordpress.com
Postat av: Maribella

Vilken energikicks dag!! Tacka sonen för det! Och dej själv - utan dej så hade inte dessa ord nått dina öron!



Kram Maribel

2010-09-06 @ 09:55:54
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Förstår att du blev stolt och glad! Vad underbart att få höra såna saker om sin son:)



Kram pernilla

2010-09-06 @ 11:42:55
URL: http://www.vardagslyxhosnilla.blogspot.com/
Postat av: Maidi

Jösses, jag får också en tår i ögat när jag läser det här.

Gråtit har jag gjort förut i dag också när min älskade son ringde i morse och grät. Han var på sjukhuset hos sin far som precis gått bort.



Kram Maidi

2010-09-06 @ 14:54:01
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: Garbo och jag

Åh, jag blir så glad för din skull. Jag kan nästan föreställa mig hur glad och stolt du måste ha blivit som fått alla dessa vänliga ord som en bekräftelse på ditt mycket goda arbete som förälder.



Sträck på dig! Och jag är dessutom fullständigt övertygad om att du kan baka.

Kramkram

Ullis

2010-09-06 @ 18:40:19
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Annica H

Åh vilka fina ord att som mamma höra om sitt barn! Visst väcker det en liten tankeställare om att vi sällan ger sådan feedback. Livet snurrar emellanåt på med så mycket praktiska saker att hålla reda på att man glömmer detta, men man kan ju bli bättre på det! Rulltårtan ser hur smaskig ut som helst! :)

Kram Annica

2010-09-06 @ 20:08:40
Postat av: mammaxtre

LiseLotte, jag känner mig tacksam över att de delade med sig. Jag blev så innerligt glad och stolt :-)



2Barnsmamman, när någon säger något gott om ens barn, då blir man glad. Ett litet kvitto på att man är på god väg.



Åsa, det är viktigt med feedback. Sonen blev jätteglad när jag berättade för honom om allt fint de sagt. Tips om London mottages gärna :-)



Sofia, tack för din kommentar. Vad trevlig med London i höst. Jag och en vännina åker i mars. Det ska bli så trevligt.



Maribel, du är snäll.



Pernilla, det var underbart att få höra fina saker om sonen. Det var också härligt att stärka honom med detta. Bekräftelse var precis vad min tonåring behövde få. Från någon annan än mig :-)



Maidi, vad tråkigt för din son. Jag minns när min far gick bort. Sorg är svårt. Vad glad jag blir över att du gläds med mig. Tack!



Ullis, som mamma går jag med en ständig känsla över att inte räcka till. Jag blev så jätteglad över att få höra allt detta positiva om min son. Det var härligt att få veta att andra än jag uppskattar honom :-) Jag kan egentligen varken baka eller laga mat. Men rulltårtan blev kanske inte så tokig iallafall. Å andra sidan var det först på det tredje försöket som blev bra.



Tack alla goa läsare för att ni lämnat kommentarer.

2010-09-06 @ 20:17:14
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: mammaxtre

Annica H, tack rara du för din kommentar. Det var underbart som mamma att få feedback om sonen. Sköt om dig.

2010-09-07 @ 16:21:39
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0