Fågelmat



Denna Solros som var så vacker alldeles nyssens har nu  kommit att bli fågelmat.



En Solros har jag iallafall kvar. Den livar upp en nu ganska så höstlig rabatt.

Denna lördag känner jag mig väldigt nöjd över. Detta av både den ena och andra anledningen.

Imorse gick vi upp tidigt. Det passar oss väldigt bra att göra så då man får ut så mycket mer av den lediga dagen. Straxt efter kl. 08.00 var vi ute och rensade ogräs i samfällighetens rabatter. Vi har jourvecka denna vecka och drog vårt strå till stacken.

Städat har jag gjort idag. Känns himla bra :-)

En trerätters-middag lagade vi ikväll jag och min sambo och detta tillsammans, vilket var trevligt. Vi åt förätten och varmrätten. Därefter var vi så mätta att efterrätten fick vänta. Ända till nu :-)

Ikväll har vi kikat på "Här är ditt liv". Kvällens program var verkligen bra. Rörande, roligt och väldigt trevligt. Kjell Berqvist synes vara en hyvens man med ett riktigt stort och gott härta.

Må så gott och stort tack för att ni följer min vardag via cyberrymden.

Kommentarer
Postat av: Maidi

Vad mysigt du haft det idag då.

Här har det städats för fulla muggar men nu sitter vi här i soffan och ser vad vi missat.

Kjell Bergkvist var som du säger ett fint program med mycket känslor och engagemang.



Maidi

2010-09-11 @ 23:31:15
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vilken lördag, så mycket ni hann med! Måste säga att programmet på Här är ditt liv igår var ett av de bästa! Blev helt såld på Kjelle :)

2010-09-12 @ 15:20:46
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Maidi, då är jag inte ensamen om att städa på en lördag :-)



Åsa, det är skönt med helger som man hinner med en massa måsten samt en massa mys. Mer sådana dagar står på önskelistan. Men, hade vi legat och dragit oss på morgonkvisten hade mycket av det vi hann gått förlorat :-)

2010-09-12 @ 20:19:00
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0