Hemma igen

Hallå där alla ni som tagit er tiden att kika in här hos mig, hoppas att julen varit fin.



Dagens båtbild. Så här års är det inte många båtar som passerar tomten men väl en och annan. Ingen is på havet finns i sikte, så varför inte :-)

Är hemma i radhuset igen. Jag har en arbetsvecka framför mig. Resten av familjen är lediga, så det känns så där. Det som är positivt med att arbeta under mellandagarna är att telefonen är tystare än vanligt, flödet i mailen är inte densamma som under en vanlig arbetsvecka och tiden finns till att arbeta bort surdegarna. Och kanske, kanske kan jag gå hem i bra tid :-)

Dagens refllektion är att jag nog blev lite skraj för Dagmar i natt. Hon hade kraften att väcka mig och att få mig att lyssna till ljudet av allt vad hon ställde till med. Naturens krafter är inte att leka med, det är då ett som er sant.

Må så gott


Kommentarer
Postat av: LiseLotte

Hon väckte som sagt mig med. Hua vad det blåste. Inte varje natt man får se fönster skaka.



Man kanske skulle ha ställt sig ute i stormen så kanske hon hade kunnat blåst rent mitt huvud. Eller så hade jag bara blåst omkull ;-)

2011-12-26 @ 20:47:18
URL: http://apiecehappiness.blogspot.com/
Postat av: Jenny

God fortsättning!



Ska oxå jobba mellandagarna..hade gärna tagit ledigt men har inga semesterdagar kvar att ta ut..



Kraam Jenny

2011-12-26 @ 22:27:52
URL: http://www.hemmapakrakered.blogspot.com
Postat av: Carina Bengtsson

God fortsättning!

Då är vi två som arbetar och håller igång Sverige. Men det är svårt att gå upp när resten av familjen ligger och sover sin skönhets sömn.



Visst är naturens krafter skrämmande ibland. Vi i Skåne fick inte lika stor dos av Dagmar men uppåt i landet var det desto större åverkan.

Ha en bra arbetsvecka!

Kram

Carina

2011-12-27 @ 10:43:29
URL: http://www.glimtavmittliv.blogspot.com
Postat av: Vivi

Hej!

Ja fy jag har varit rädd för Dagmar i två nätter nu, värst var det första natten, när man inte har någon referens liksom till hur hårt det blåser.....och det blåste ju ner träd nästan på oss. usch, så jag hade ju anledning att vara rädd. Och precis som du skriver, det lät så oträckt så jag höll för öronen. Tur att det gick bra ändå, jag har inte hört om några personskador. Puh vilka krafter det är!

God fortsättning! kram Vivi

2011-12-27 @ 13:35:17
Postat av: Tina

Det har varit en massa namn som skrämt mig i vinter..ujuj så det kan blåsa!



kramkram

2011-12-27 @ 15:04:17
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com
Postat av: Åsa

Verkar som om ni haft en skön julhelg! God fortsättning! Kram

2011-12-27 @ 17:12:09
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Hej Lotta!



God fortsättning på dig vännen! Härligt att kika in här hos dig och läsa om vilken fin julhelg ni har haft på landet. Mysigt! :)



Tack du rara omtänksamma för det fina julkortet med de värmande orden. Du är en sann pärla Lotta! En kär bloggsyster som jag uppskattar så otroligt mycket. Varm kram till dig.



Ja hu, vi slapp ju stormandet denna gång men via nyheterna har jag ju förstått att ni fick en rejäl dos en bit uppåt landet. Jag hoppas allt gick bra?



Jag förstår att det inte kan vara så roligt att behöva arbeta då de andra kan njuta av ledighet men som du skriver så är det förhoppningsvis lite lugnare dessa dagarna och du kanske kan komma hem lite tidigare.



Ha en fin vecka kära vän och njut av lugnet och årets sista dagar.



Stor Kram

Lotta

2011-12-27 @ 20:05:03
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Lotta

Hej rara Lotta! Det var så omtänksamt att du skrev till mig igår. Vad glad jag blev! Nästa gång ses vi hoppas jag. Nu sitter jag här igen. Mysko att det går så snabbt att förflytta sig. Hjärtat hänger dock inte riktigt med.



Vilken fin jul ni haft, på landet. Jag åt godaste marsipanen från Trosa!



Jag ska arbeta imorgon och hoppas också på minimalt med mail och lugn telefon. Jag vill vara hemma lite till. Det är så skönt.



Stor kram, tänker på dig

2011-12-27 @ 21:06:35
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Visst är det läskigt när naturens krafter visar vad de kan ställa till med. Man känner sig verkligen liten!!!

2011-12-27 @ 21:43:01
URL: http://bitihopdax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0