Nedräkning

Välkommen december månad och varmt välkomna kära besökare :-)

Jag måste erkänna att det känns fint att lämna november månad. November blev en tung månad. En grå och allmänt trist sådan. Nu hoppas jag att det trista och tunga och gråa skall övergå till något trevligare och gladare och ljusare :-)



Hemma hos oss har nedräkningen börjat, som i de flesta hem förstås :-)

Lillfisen här hemma har både Haribios julkalender och en chokladkalender. Det räcker gott får man lov att säga.

Detta till trots så kunde jag bara inte låta bli att iordningställa julkalendern som ni har på bild. Den har har följt mina barn genom åren. Malin fick den när hon var mycket liten. Hon är 21 år nu. Under många år hängde det 48 små klappar på den. En till Malin och en till Marcus. När Melker kom till världen blev det hans.

Melker har den nu i sitt rum. Den hänger på väggen och gör både honom och mig glad.

Den kändes för fin och värdefull att ha liggandes i en påse på vinden. Sen har jag faktiskt broderat den alldeles själv. Bara en sån sak :-)

Dagens reflektion är att jag borde gå och lägga mig redan nu. Det kostar på att slå in 24 små paket sent om kvällen. Men det var det värt :-)

Må så gott




Kommentarer
Postat av: Bella

Jag blir alltid så nostalgisk när det är 1 december och minns känslan som barn, då man väntade på detta datum. Såg alltid fram emot att öppna adventskalendern och se på julkalendern på tv :)



Vilken fin kalender dina barn har :)



Hoppas dagen varit bra!



Kramar Bella

2011-12-01 @ 21:38:39
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Monica

Så FIN!

Har själv haft en "broderi-period" men det blev tyvärr aldrig någon adventskalender.

Här är det chokladen som får råda och det blev populärt det med!

Kramar till dig!

2011-12-01 @ 22:09:42
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Anna Persson

Såna hade jag till barnen förr! Saknar det en smula. I år fick tvillingarna lego-adventskalender som de öppnar varannan dag. Trots sin ålder älskar de lego:)



Kram Anna

2011-12-01 @ 22:23:52
URL: http://coolaannna.blogspot.com/
Postat av: millandante

Wow!! Läste precis din kommentar inne hos mig att du inte var så pysslig... och så ser jag denna..;)



Nu önskar jag dig verkligen en fin start på december och att det håller i sig läääänge!!!



KRAM

2011-12-02 @ 00:54:40
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Lotta

Vi har också en sådan kalender....och jag har den undanlagd! Det känns inget bra, borde ta fram den. Ett tag hängde det 72 paket där...



Blir nostalgisk och saknar den där 1 decemberkänslan.



KRam!

2011-12-02 @ 02:00:53
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: alegni

fin kalender! våra stackars barn har aldrig haft en paketkalender. jag undrar om de känner sig missbytta... ;) orsaken är att jag faktiskt inte är så pysslig. huslig, ja, men pysslig - nixpix. ibland gör jag några tappra försök, men that's it. ;)

kram och skön helg!

ingela

2011-12-02 @ 08:13:52
URL: http://alegniinoffice.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jättefin julkalender! Jag har hållit på med en stor tomtebonad i några år nu. Nästa år ska den nog bli klar hoppas jag:)

Hoppas nu att december blir en riktig kanonmånad för dig.

Kram

2011-12-02 @ 09:04:01
URL: http://alltoingeting.blogspot.com
Postat av: bella

Jag blir så imponerad av alla som har fantasi nog att komma på dessa 24 (eller ännu fler!!)små paket. Mina killar får ett litet paket på varje advent, det får räcka för där tar min fantasi stop ;)



Önskar dig en skön helg!

2011-12-02 @ 19:47:52
URL: http://radhusliv-bella.blogspot.com/
Postat av: Min plats i solen

Hej Lotta!



Jag blir helimponerad av din fina paketkalender! Jättefin och vad duktig du är på att brodera. :) Själv har jag inte tålamod till att brodera. Äldsta dottern däremot har ärvt just det intresset från min mormor och farmor och det är härligt att se hennes skaparlust och konentration.



Hos oss är det första året utan presentkalender vilket känns lite konstigt. Samtidigt också skönt. Ju äldre barnen blir desto svårare blir det att hitta saker till den där kalendern utan att det ska kosta för mycketså i år kom vi överens om att strunta i kalendern och lägga pengarna på julklapparna istället. Men chokladkalender har de fortfarande. Den blir man ju aldrig för gammal för. ;)



Njut av din helg Lotta och så hoppas jag att december månad blir en strålande fin månad!



Stor kram till dig

2011-12-02 @ 21:15:31
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0