Sakta men säkert

Hej på er gamla som nya läsare,

sakta men säkert känner jag att orken kommer tillbaka till mig. Det går åt rätt håll och det känns himla bra. Jag som vill så mycket har känt min begränsning. Men snart är mitt gamla jag tillbaka igen. Eller kanske ett bättre jag, vem vet :-)

Min yngsta son fyller år om några dagar. När vi frågar vad han önskar sig så svarar han att han inte vet vad han önskar sig. Han ber oss att överaska honom. Med ett förbehåll dock. Inga kläder, bara leksaker.

I år är det riktigt svårt att vara påhittig. Ungen behöver just precis ingenting. Det blir till att fundera på....

Med anledning av att det snart stundar kalas skall det bakas här hemma på fredag. Till min stora glädje kommer min förstfödda hem för att hjälpa till.





Jag tänkte baka något ur denna fina bok "Vinterns Söta". Siktet var inställt på en frusen Polkagrispaj. Men Malin hade helt andra planer. Tacksamma jag låter Malin få precis som hon vill :-)

Må så gott och tack för att just du tittade in.





Kommentarer
Postat av: Marie KJ

När mina barn var små ville jag inte köpa leksaker i present (det fick dom ju av så många andra) Något kul men ändå "nyttigt" typ skridskor, klubba, skydd eller så fick det bli.

Skönt att forkylningen börjar släppa taget om dig min vän!

2011-01-10 @ 19:54:14
URL: http://www.systermarie.blogspot.com
Postat av: Vivi

Hej, tack för kommentar hos mig, ja det är min son som är så påhittig och vill göra en massa olika maträtter så det är bara att pröva.....

En upplevelse kanske kan passa till födelsedagen? Bio/restauragnbesök/köra gokart/spela bowling något sådant kanske? Det är knepigt med presenter när dom har allt....våra ungdomar 13 och 15 gillar att gå ut och äta så dom brukar få välja restaurang när dom fyller år. Lycka till med presenten nu! Kram Vivi

2011-01-10 @ 19:55:45
Postat av: vivi

Hej igen, förresten det var inte så svårt med sushin men vi började med vegetarisk så då var det inte så svårt lite pyssligt men det är väl nästan allt man ska göra....och sen tycker jag att man kan stoppa i vad man själv gillar i dom där rullarna, jag tog tomat och avocado och paprika i mina.

2011-01-10 @ 19:58:08
Postat av: Grodmamman

Skönt att höra att du mår bättre!:)

Jag skulle också ge honom någon upplevelse istället för en massa leksaker. Klart han kan få någon!;) Här fick dottern biljett till "Disney on ice" i födelsedagspresent av min bror med familj och det var mycket uppskattat. Sonen har flera gånger fått en bowlingkväll med efterföljande pizza av makens bror med familj. Även det har varit mycket uppskattat.

Kram

2011-01-10 @ 21:22:28
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Stina

Polkagrispaj lät verkligen mumsigt.:-) Kram Stina

2011-01-11 @ 12:13:03
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja ibland är de svårt o komma på något och de har ju precis varit jul, du får luska lite till :)

Har du recept på den goda polkagrispajen, jag fyller ju år snart :)

Kram Anna

2011-01-11 @ 12:37:48
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: A House With A View

Gud vad det där lät gott, frusen polkagrispaj!! Tack för din krya-på-dig hälsning, bra att du mår lite bättre!



Kraaaaaam aka

2011-01-11 @ 13:02:49
URL: http://ahousewithaview-aka.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, han har leksaker så det blir inte aktuellt. Hockeyprylar har han det han behöver. Farbror Tomas skulle visst köpa hockeybyxor. Vi hittar på nåt...

Den eländiga förkylningen tar andra vägar nu. Halsont, huvudvärk och en trötthet som är svårt att hantera. Jag blir galen!



Vivi, tack för alla fina förslag. Gällande sushin så är det överkurs för mig som INTE kan laga mat :-)



Grodmamman, tack för dina tips. Inte helt lätt det där med presenter. Man vill att han ska bli glad och att det ska vara något rejält. Cykel har han, wii spel har han osv.... Det ordnar sig.



Stina, det låter himla gott, tycker jag också :-)



Anna, jag ska föröska komma på ett sätt att ordna receptet till dig.



Aka, jag ska göra den pajen ngn gång. Måste ta reda på om den är lika god som den verkar att vara.

2011-01-12 @ 06:12:38
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0