Snöänglar

Snön den berikar oss sannerligen denna vinter. Jag som i grunden är en vän av våra årstider börjar bli aningens trött på att skotta snö. Kanske borde man istället för att känna ett Åh nej! när man kikar ut och ser all den snö som kommit istället välja att associera snön till barndomens glädje. 

Jag läste i en blank tidning om en kvinna som valt att pryda en av sina väggar med följande väggord:

"När det snöar har man två val:

att
skotta eller att göra

snöänglar"

Tål att tänkas på. Kanske skulle man ut och göra några snöänglar. Det får dock vänta. Förkylningen min har ett grepp om mig och verkar inte släppa taget. Är för kraftlös för att tänka tanken på att ge mig ut och göra snöänglar. Har dock varit snäll mot mig själv idag. Har tagit hand om mig genom att vila och kopplat av. Glad över att det är lördag och att jag därmed även har söndagen på mig att kurera mig.

Tack alla ni som besöker min blogg. Jag uppkattar era besök.




Kommentarer
Postat av: Grodmamman

Vilket bra väggord!

Hoppas att du lyckas med ditt löfte inför 2011! Man behöver vara lite snällare mot sig själv emellanåt och inte bara ta hand om alla andra.

Kram

2011-01-01 @ 19:56:49
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Tack för din hälsning!



Önskar dig en bra början på det nya året!



Kram Pernilla

2011-01-01 @ 21:37:11
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Anna

Skulle nog välja snöänglar :)

Krya på dig nu så du också kan göra de.

Kram Anna

2011-01-02 @ 07:04:46
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: maribella

Jag ser skottningen som extra träning, och gillar det därför ganska mycket!

Ta hand om dej idag med, vila så din elaka förkylning får en chans att läka ut!

Kram

2011-01-02 @ 09:59:22
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com
Postat av: Lollo

God Fortsättning på detta År 2011

Jag vill kika in & säga tack för denna blogg som inspererar mig så, jag mår bra av att läsa den & du får mig att landa & inse att jo jag har det ju &så så bra.

Jag inspereras av dina fina rader & bilder du delar med dig av.

Ska försöka bli bättre jag med att skriva i min, men tycker aldrig något händer ;o) men jag kan inte som du den konstnärliga gåva att få ner min vardag, jo jag har ju en såklart...

Varma kryapådig Kramar kanske ses vi endag men vet inte om jag igentligen vill :o) tänk om det magiska försvinner & du blockar mig då.

Ler*

2011-01-02 @ 10:36:42
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Ja nu börjar jag också tröttna på snön, längtar efter våren och solen.

Krya på dig från förkylningen.

Kram

2011-01-02 @ 19:27:31
URL: http://tess74.blogspot.com/
Postat av: Elin

Låter som kloka tankar, skotta eller göra snöänglar. Om man sen ändå skottar så kan man ju som någon skrev tidigare antingen se det som en "måste"syssla eller som träning. =)



Hoppas du haft en skön jul och nyår.

Kram

2011-01-03 @ 00:07:50
URL: http://elin79.se/vikt
Postat av: mammaxtre

Grodmamman, jag ska sannarligen göra mina försök för att hålla löftet. Tack!



Pernilla, detsamma till dig.



Anna, bor man i hus måste man skotta. Dock skulle det i att göra snöänglar vara lite mer glädje. Tack!



Maribel, självklart ser du det som ett träningspass :-) Det gör faktiskt jag också, men det tar sådan tid....och man väljer inte när själv... Elak förkylning stämmer bra. Nu har infektion i ögonen också anlänt. Usch så trist det är att vara sjuk. Kram



Lollo, tack snälla för dina fina ord. Jag blir så glad över vad du skriver då jag ofta känner att jag inte har ngt att förmedla som intresserar ngn annan än mig själv. Det finns så många otroligt fina bloggar som har det där lilla extra. Det som jag saknar. Tack, tack. Och jag lovar det finns inget magiskt över mig alls :-) Så klart ska vi träffas. Det kommer vi att göra, det är jag säker på.



Therese, vår låter trveligt. Snart dyker den upp i butikerna åtminstone :-)



Elin, tack för din kommentar. Att skotta är ett måste när man bor i hus. Skottning innebär träning :-) Kram

2011-01-03 @ 05:42:41
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0