Svävande lyktor

Gott Nytt år alla mina läsare



Idag har vi slappat här hemma. Melker har pysslat och jag har försökt att vila. Bland annat har Melker pimpat kuverten till födelsedagsinbjudningar som snart skall skickas iväg.



Kvällen har vi tillbringat tillsammans med våra grannar familjen Westberg, hemma hos dem. Trots att både jag och min sambo inte är krya var vi välkomna ändå. Vi köpte med oss en varsin svävande lykta till barnen. Efter nyårsmiddagen gick vi därför ut i snöyran för att tända dessa och hoppades på att få se dem sväva iväg. 



Att tända dessa lyktor i snöyra var svårt. Det var till och med mycket svårt. Medans försöken gjordes lekte barnen i snön.



Efter två misslyckade försök lyckades det tillslut på det tredje... Åtminstone trodde vi det,  i någon sekund. Någon sekund innan vi såg att den for rakt in på grannens tomt. Man kan säga att vårat försök med att barnen skulle se sina lyktor sväva upp mot himmelen blev en enda stor flopp.



Bubbel på nyår hör för de flesta aftonen till. Vi var inga undantag :-)



Melker nöjde sig med att kika på fyrverkerierna genom fönstret. Melker som för övrigt var det enda barnet som valde att fira nyår med sin gamla mor. Både Malin och Marcus är stora och gjorde andra val.

Vi har haft en lagom kväll. En kväll helt i min smak, förutom min eländiga förkylning som tar kål på mig. Vi har, som de hockeynördar vi är, kikat på junior VM. Vilken prestation våra juniorer gör i landslagströjorna. Så bra!

Mitt nyårslöfte blir att försöka vara sann mot mig själv. Den röda tråden för år 2011 får bli strävan att leva det liv jag vill leva.


Kram till er alla och God natt




Kommentarer
Postat av: Anna

Gott Nytt ÅR! SKååål



Vi spanade på grannarna som skickade iväg sina önskelyktor, har ni köpt era i Sverige?



Ha en bra dag! Kram Anna

2011-01-01 @ 07:53:24
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Gott nytt år på dig Lotta och krya på dig!

2011-01-01 @ 12:01:47
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Åsa

God fortsättning på det nya året och krya på dig..ett viktigt nyårslöfte du gav dig själv, jag hejjar på dig!!

kram Åsa

2011-01-01 @ 13:15:58
URL: http://livetsvackrating.blogg.se/
Postat av: Blenda

Gott nytt år till er / ha det bäst

2011-01-01 @ 18:31:19
Postat av: mammaxtre

Anna, ett gott nytt år önskar jag även dig. Vi köpte våra lyktor i Örnsköldsvik.



Marie KJ, Gott nytt år vännen. Tack!



Åsa, God fortsättning och tack!



Blenda, Gott nytt år till dig också min kära syster yster.

2011-01-01 @ 19:39:44
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0