Fotografiska

Hej på er alla rara läsare av denna blogg, så roligt att ni tyckte om bilderna på familjen Svan. Sorgligt nog fanns det idag, tidig morgon, endast en liten unge kvar i boet. Övriga i familjen syntes inte till. En liten unge traskade runt i sin ensamhet. Förmodligen, av någon anlending, övergiven. Hjärtskärande.

Denna måndagskväll har andats kultur. Jag och Sirpa, känd för er läsare som min resekamrat, vi har tillbringat kvällen på Fotografiska "The Swedish museum of photography". Ingen av oss hade tidigare besökt detta underbara ställe.
Vilka fina utställningar det fanns att finna där! Många bilder som väckte en hel del tankar. Endel urhäftiga bilder endel väldigt nakna bilder, endel väldigt annorlunda bilder, endel sorgliga bilder och berättelser som berör, endel oehört vackra bilder, endel coola bilder. Eleanor Coppolas Circle of memory, var helt klart annorlunda. Jag berördes av hennes utställning. Utställningen var en minnescermoni.
Fotografiska har öppet varje dag mellan kl. 10.00-21.00. Entré avgift kostar 110 kr. Helt klart värt ett besök, om ni frågar mig. www.fotografiska.eu
Efter att vi njutit av alla dessa foton av olika de slag, valde vi att avsluta med kvalitetstid i deras café. Gott så gott och miljön var njutbar. Stockholm är vackert.
Tack Sirpis för en lagom kväll.
Må så gott alla mina läsare.

Kommentarer
Postat av: Min plats i solen

Vilken mysig kväll och Fotografiska har ju så mycket spännande att erbjuda. Det är väl framförallt Robert Mapplethorpes utställning som det skrivits mycket om på sistone.



Mysigt med en tjejkväll tillsammans! De behöver vi alla! :)



Kram på dig kära du och ha det fortsatt fint!



Kram Lotta

2011-07-04 @ 23:08:21
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: A House With A View

Näää vad tråkigt med den övergivna svanungen!!! Bilderna på dem var ju sååå härliga!! Men håller man inte måttet i djurvärlden blir man lämnad åt sitt öde, endast de starkaste överlever...



Låter som en jättetrevlig kväll med din vän!!!



Kraaaaaaaaaaaam aka

2011-07-05 @ 07:40:44
URL: http://[email protected]
Postat av: Lisa

Ja där har jag också varit en gång med ett par vänner, jag gillar Fotografiska!

2011-07-05 @ 15:17:15
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0