Havet

God sen kväll på er alla,

Havet fick bli rubriken för dagens inlägg. Detta då jag noterade att de fyra bilderna i inlägget har havet som en gemensam nämnare.





Jag stiger upp tidig morgon för att bege mig till jobbet. Kommer hem på kvällskvisten. Jag pendlar från jobbet och tycker att det är urjobbigt. Den mentala förberedelsen inför sommarsemestern pågår för fullt. Jag längtar.

Härliga sommarkvällar ger mig ork att fortsätta pendlandet och en belöning för att jag väljer att orka. Ikväll tog vi båten in till Trosa. Vi köpte en varsin glass. Njöt av densamma och tog därefter båten hem igen. Så mysigt! 



Väl åter på tomten valde jag att slå mig ned en liten stund på Melkers altan som snart är färdig. Melker har en trädkoja med inbyggt fönster och altan och med havsutsikt :-)



Dagens båtbild. En båt från Tyskland. 

Jag lever för kvällarna i 2,5 veckor till. Därefter är det semester....

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Lotta

Härliga kvällar ni har Lotta...och jag förstår att du räknar ner. Hoppas du har några veckor ledigt inplanerat.

Så gott att det blev glass för er också. Det hör verkligen sommaren till. Jag åt min utan en sekund av dåligt samvete ;)



Kram

2011-06-29 @ 03:32:56
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Bella

Kvällsturer med båten-underbart!

Fortsätt njuta av era kvällar!



Kram, Bella

2011-06-29 @ 10:25:19
URL: http://radhusliv-bella.blogspot.com/
Postat av: Carolines hemligheter

Härliga bilder, tur att det är så underbara kvällar nu så att du verkligen får njuta av dem dina sista veckor innan semester!



Hur långt pendlar du varje dag? Jag kommer att börja pendla framöver när föräldraledigheten är slut (har just flyttat från stan till landet skulle man kunna säga) och hoppas inte att det blir för jobbigt...



Oj, nu vaknar bägge mina tjejer :-) KRAM

2011-06-29 @ 16:04:54
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Älskar att kika in här å få min dos av båtar, hav å bad. Perfekt när man är i norrland men längtar till skärgården... KRAM!

2011-07-01 @ 16:26:47
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0