Punktering

Hej på er alla denna tisdagskväll som för mig (oss) kom av sig fullständigt,

I tonåren punkterades en av mina lungor  och jag blev inlagd på sjukhus. Ikväll har jag för första gången varit med om en annan typ av punktering. Ett av däcken på bilen fick nämligen punktering, 
och detta när vi befann oss på motorvägen.

Hur roligt det var på en skala kanske ni kan räkna ut. Att dessutom ha Melker 6 år och kompisen Max 7 år med i bilen kändes sådär. Sådär för att jag tvingades ta med dem ut på en promenad längs motorvägen. Detta för att ta oss till en plats där vi skulle bli upphämtade medans min sambo satt kvar i bilen för att invänta bärgningsbil. Där sitter han nog ännu är jag rädd.  (Men inte nu längre :-).

Vad gör jag då för reflektioner efter denna händelse?

1. Reflexväst är bra att ha i bilen. Den som brukar ligga i bilen är på landet. Den har jag använt när jag promenerat sena kvällar. Den hade jag behövt under min promenad längs motorvägen. Dumt så dumt. Barnen hade reflexer  i jackorna. Det var för väl!

2. Att det finns vänliga medtrafikanter. Några stannade och frågade om de kunde vara till någon hjälp. Andra stannade längs vägen och erbjöd mig och barnen skjuts. Vänliga medmänniskor värda att uppskattas.

3. Att jag och barnen skulle ta oss hem och att min sambo skulle stanna och invänta bärgningsbilen var självklart. Det var inget vi ens diskuterade. Vi har våra roller i det manliga och de kvinnliga, så är det bara.

4. Att promenera längs motorvägen med barn var inte trevligt. När vi väl nått vårat mål med promenaden, då först kunde jag andas ut. Barnen förstod allvaret. De skötte sig exemplariskt.

5. En olycka kommer sällan ensamen. Detta hade jag klarat mig utan. Det räcker liksom nu......

Må så gott






Kommentarer
Postat av: LiseLotte

HUA vad otäckt!

Jag tänker på det nu när det är mörkt. Barnen har varsin reflexväst i sina väskor, men jag, jag har ingenting.



Jag blir så glad när jag är ute och kör bil och ser någon med väst eller en hel reflexjacka och ibland t o m pannlampa. De som rastar sina hundar t ex. Man blir ju själv livrädd som förare när man närmar sig någon som är ute och går utan någonting på sig.



Hoppas mannen kommer hem snart så det blir ordning på torpet.



Kram

2011-11-01 @ 22:51:19
URL: http://apiecehappiness.blogspot.com/
Postat av: Anna

Det där lät ju inget vidare. Tur att det ändå ordnade upp sig.



Öppna du den där glöggen och ta dej lite varm dryck!



Kramar till dig <3

2011-11-01 @ 22:54:24
URL: http://coolaannna.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Vilken pärs!! Den upplevelsen kan man vara utan.



När det här skrivs hoppas jag din sambo inte sitter kvar....



Ja, nu blir det något varmt och styrkande på det här.



Kram!

2011-11-02 @ 04:36:53
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Monica

Fy så otäckt! Men det bästa är som du säger att barnen ofta förstår när det är allvar och stramar upp sig ordentligt. Det ska de verkligen ha kredit för. Hos oss hade vi gjort likadant, manligt och kvinnligt sitter i ryggmärgen när det gäller vissa saker - det tycker inte jag man ska skämmas för.

Hoppas nu allting är löst igen och att bilen fått nytt däck. Sånt här är så förargligt och ingenting man tänker ska hända så när det gör det blir man helt överrumplad!

Kramar //Monica

2011-11-02 @ 08:50:10
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: alegni

jo, sådana händelser klarar man sig gott utan. tur att det blev ett lyckligt slut på det hela i alla fall!

kram

ingela

2011-11-02 @ 09:05:19
URL: http://alegniinoffice.blogspot.com
Postat av: Maribella

Stackars dej! Tur att ni klarade er helskinnande på er motorvägsprommenad!

Kram

2011-11-02 @ 19:20:05
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com
Postat av: Lisa | majamyra

Det lät inte roligt, skönt att allt gick bra i alla fall i slutändan.

2011-11-03 @ 13:11:36
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0