Blomtema

Hej alla,
jag konstaterade precis att jag tydligen har ett tema i bloggen denna vecka. Ett blomtema bara sådär :-)





Vad denna blomma heter har jag ingen aning om. Vit och blå står den vackert och gör förbipasserande glada, iallafall dem som tycker om blommor. När vädret är grått och trist då är det himla trevligt med blommor.

Dagens reflektion är att jag idag jobbat och stått i här hemma, städning och andra måsten....ikväll ska jag till jobbet och räknar med att jobba hårt även där. Dessutom har jag motionerat idag, stavgång. Således har jag även jobbat  hårt för att ta hand om mig själv. Man jobbar hemma och man jobbar på jobbet och man jobbar för att må bra och man jobbar för att....(listan kan bli lång) Jag är således en hårt arbetande kvinna :-)

Visst känner ni väl igen er i dagens reflektion?

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Karin

Ser ut som en hyacint? Någon har satt ner en lök från någon jul kanske?

2012-04-18 @ 14:52:32
URL: http://sovdulilla.se
Postat av: Kia

Åh, vad vacker den är! Det måste väl vara en hyacint.

Blommor förgyller livet

Jag har inte gjort nåt idag. Det är ovanligt. Men feber satte stopp och det var bara att foga sej.

Var rädd om dej!

Kram Kia

2012-04-18 @ 21:31:03
Postat av: Anonym

Ingen expert på blommor men detta borde vara skilla.

Håller med så skör och ljuvlig, som allt i ditt liv du delar med dig av.

Varm vår kram Lollo

2012-04-18 @ 21:32:14
Postat av: Kristina

Jag har också jobbat hårt både hemma och på jobb. Dessutom cyklat med lillebror till träningen och promenerat en timme medan han spelade handboll.

Nu väntar sängen.

Kram

2012-04-18 @ 21:58:09
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com
Postat av: Lotta

Skilla! Så fin, så vårigt.



Man jobbar både här och där, så är det ;)



Ta hand om dig!



Kram

2012-04-19 @ 04:01:14
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Ingegerd

Javisst jobbar man hela tiden, på ett eller annat sätt, därför är det NÄSTAN, men bara nästan, skönt att va sjuk ibland. Då kan man bara vila.



Blommor är underbart, speciellt på den här årstiden, man är liksom utsvulten efter en hel vinter med avsaknad av blommor.



Kram

2012-04-20 @ 07:58:44
URL: http://yoycefunderingar.blogspot.se
Postat av: Lotta 8`)

Åh.. allra sötaste scillan! Just den sorten har jag med, så jättesöt!

Var blomma som dyker upp i trädgården nu är välkommen! Här är så trist väder, så dottern och jag skall åka och tröstshoppa lite :)

Ha en bra dag :)

2012-04-20 @ 11:22:31
URL: http://www.lottas-tradgard.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0