Bortbjudna

Hallå där alla rara,

jag tillhör den skara som har arbetat idag och skall därför njuta extra mycket av att få vara ledig imorgon. Hoppas förstås på att få lapa sol :-)





Dagens båtbild (er)



Dagens spegelbild



Ikväll har vi varit hemma hos goda vänner på middag. På bordet ute på altanen fanns detta fina dricksglas. Det är bra härligt att bli bortbjuden ibland.

Dagens reflektion handlar om livet och dess resa. Om hur livets cirkel i vissa fall så tydligt går samman medans det i andra fall sorgligt nog inte hinns med. Föräldrar ska inte överleva sina barn, men sådan orättvisa och hemskhet finns.

Livet är till för att levas. Man vet aldrig när resan tar slut.

Må så gott (och var rädd om dig)

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Det är så hemskt. Hon jag tror du pratar om var en innebandytjej som mina söners flickvännen kände och Isabelle var barndomsvän med hennes sambo Kalle. Jag träffade den unga familjen på Isabells födelsedagskalas i somras. Huvva, så hemskt att man inte kan föreställa sig det.

Kram till dig

2012-04-30 @ 23:52:14
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Lotta

Lotta...så klok, alltid!



Härligt att ni har det bra...men varandra, vänner och vacker vår.



Kram!

2012-05-01 @ 01:42:35
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: tinajo

Så sorgligt när sådant händer. :-(

2012-05-01 @ 11:48:26
URL: http://tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Min plats i solen

Jag hoppas att du njuter av en solig och fin ledig dag idag Lotta. Lapar sol och bara känner livet i dig. :)



Ljuvliga båtbilder som alltid. Blir så glad av att se dem precis som jag blir av bilden på bloggerskan. :)



Ja, sådan orättvisa och hemskhet finns tyvärr. Något värre kan jag inte tänka mig och eftersom jag själv har förlorat en lillebror har jag på nära håll fått uppleva det kaos och den smärta det tillfogar en familj. En förälders värsta mardröm.



Ta hand om dig du kloka Lotta och njut av solen!



Kram Lotta

2012-05-01 @ 14:59:53
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0