Himmel & Hav

God kväll på er alla,

Solen som vi har njutit av i Trosa idag, den var ljuvlig.



En Häger med en klarblå himmel som bakgrund.



Påskfjädern har torkat upp och ser lite trevligare ut igen :-)



Påskliljor som gör mig glad.



Nätterna är kalla och intill strandkanten är havet med en hinna av is på morgnarna.



Dagens båtbild.



Det är härligt med en klarblå himmel, det är det ju. Men vita moln kan vara nog så vackra att se på, tycker jag.

Jösses som jag har ätit idag. Mat och godis och fikabröd om vartannat. Mätt så det förslår är jag, men jag fortsätter ätandet, som ju är så gott. Vi har påsk trots allt:-)

Dagens reflektion är att det under tid för höst alltid känns vemodigt att täcka sommarmöbler, studmattan och andra trevliga ting med pressening.

Men sen känns det väldigt trevligt när man får ta fram alltihopa till våren.

Det har jag gjort idag. Nu är studsmattan framme, bryggans utemöbler och solsängar är på sina platser. Presenningarna har jag gömt undan för nu skall här njutas av vår och sommar.

Vilka ljuvliga årstider vi har framför oss.

Må så gott


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vackra Trosa! Så skönt att ni har tagit fram utemöblerna och fixat. Nu kan våren fortsätta och komma. Det är härligt att det är ljust till minst 20:00 på kvällarna .



Vilka underbara påsk- och vårbilder du tagit!



En påskkram innan det är dax att åka tillbaka till USA



Lotta

2012-04-08 @ 23:44:23
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: KaosJenny

Vilka härliga bilder... När det gäller traditioner och storhelger tycker jag att det är viktigt att fundera på varför och ibland skapa egna traditioner... Ibland uppfattar barnen visa saker som traditioner (som hemsk middag på Halloween) men det går att ändra traditioner också... Det behöver inte vara bra bara för att det är en tradition ;-). kram

2012-04-09 @ 08:37:11
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: tinajo

Ja, vilken härlig påsk det varit - vi har våra små traditioner som vi genomfört med glädje här. :-) Studsmatta är ju ett säkert vårtecken! :-)

2012-04-09 @ 11:58:37
URL: http://tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Min plats i solen

Hej Lotta!



Jag hoppas att du och familjen har haft en riktigt skön och avkopplande påskhelg? ♥ Nu har jag suttit här och läst ikapp mig kring vad som har hänt under veckan hos er och vilken härlig vecka sedan. :)



Mysigt med en egen dag i huvudtaden och vad roligt att du och Lotta fick till en träff. Jag kan tänka mig att ni pratade och skrattade bort många härliga timmar. Två av mina favorit-Lottor! ♥



Och vilken tjusig påskgubbe han är er Melker! :)



Det här med storhelger och traditioner kan bli traditionstyngda och måsten som kanske känns mer som ok än glädje. Min mamma sa det så fint då vi fick barn:



"Traditioner är bra Lotta, men traditioner är också till för att brytas. Nu kommer ni att skapa era egna traditioner och det är precis som det ska vara."



Det ligger så mycket i det. Hon är klok min mamma! :)



Underbara bilder här hos dig Lotta och jag kan bara instämma, det är en skön känsla när alla vår- och sommarsaker åker fram igen. Våren är sannerligen hoppets årstid. :)



Ta nu hand om dig du fina och njut av det sista av påsken. Kravlöst och avkopplande. :)



Kram Lotta

2012-04-09 @ 14:12:19
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Härliga dagar i stugan alltså :) Så skönt!



Kram på dig

2012-04-09 @ 18:58:26
URL: http://radhusliv-bella.blogspot.com/
Postat av: Tina

Blå blå vindar och vatten..tänker jag på nu..



kram

2012-04-10 @ 18:57:57
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0