KalasLottas frågor

Hej på er alla läsare av denna blogg. Tack, tack, tack för alla fina tips om att odla potatis i hink. Jag tror ni fått mig att våga :-)



Jag har fått en utmaning av http://kalaslotta.blogg.se/

Här är reglerna:

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Go to their page and tell them they’ve been tagged!
- Do not tag back to the person who has already tagged you.

Här kommer frågorna och mina svar:

1. Sverige med fyra ord?
Vackert, tryggt, årstider,hemma.

2. Tre saker du är bra på(här har vi lämnat Jante bakom oss och frossar i att klappa oss själva på axeln).
Vara mina barns supporter, tala om för mina barn att jag älskar dem, delegera (på jobbet)

3. Din stil i max tre ord.
Lågskor, myskläder, naturell.

4. Om du har hälsan, hur ser ditt liv ut om 10 år?
Jag lever ett harmoniskt liv på landet. Tiden är inte längre min fiende och jag njuter av att ha barnbarn (hoppas jag) :-)

5. En vecka på en alptopp med gassande sol och magisk snö eller en vecka på en vit beach med paraflaxdrinkar?
Varför välja, jag njuter gärna av båda alternativen förstås :-)

6. Din mamma/pappa är mest stolt över att...?
Har sorgligt nog ingen aning. Minns dock att min pappa var stolt över mitt yrkesval.

7. Du är mest stolt över att...?
Ensamen ha uppfostrat mina två äldsta barn.

8. Morgon eller kvällsmänniska?
Morgonmänniska

9. Ditt bästa tips till ungdomar som är skoltrötta och allmänt tonårsdeppiga?
Skjut inte upp skolarbetet utan jobba undan hela tiden. Sätt upp mål och försök se målet när det känns som tyngst. Grunden för framtiden skapas på gymnasiet, vad du gör, ge inte upp! Be om hjälp när så behövs.


10. Kommer du aldrig tillåta att dina barn gör?
Med små barn är det enkelt att styra vad man tillåter och inte. Med äldre barn får man hoppas på att man gett sina barn en bra plattform att stå på. Misstag gör alla. Det viktiga är att lära av misstagen.


11. Om vi skulle ses, vad skulle vi göra då?
Vi skulle förmodligen ses över en fika eller en bit mat och vi skulle pladdra och pladdra :-)


Jag väljer att inte följa reglerna i denna utmaning. Jag ämnar inte att formulera nya frågor och jag kommer inte heller att skicka utmaningen vidare. Sorry Lotta. Men för er som har bloggtorka varsågoda att svara på KalasLottas frågor. För mig var det inte helt enkelt.

Dagens reflektion är att jag efter att idag ha sett en kollegas fotografier fick dåligt självförtroende. Hans bilder var makalöst fina och säljbara. Jag som tycker att jag lyckas ibland med mina foton är inte ens i närheten av vad han lyckas ådstakomma med sin kamera. Oj så roligt det var att se hans vackra bilder. Jag vill också kunna....och detta nu....

Må så gott


Kommentarer
Postat av: Kalaslotta i USA

Jag är så avis på att du är bra på att delegera. Jag är rådålig på det! Att uppfostra barn på egen hand är något jag har stor respekt för, beundransvärt minst sagt.



Du, ingen fara att du inte skickar vidare, det är ju så med utmaningar, de tar slut i olika ändar. Jag är jätteglad att du tog dig tid att svara!



Kramen

2012-04-26 @ 02:59:43
URL: http://kalaslotta.blogg.se/
Postat av: Marie KJ

Vad bra att du lade till på jobbet :)

2012-04-26 @ 10:42:32
URL: http://systermarie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0