Tålamod

Hej på er,



Dagens båtbild







Min snart 17 årige son provtränar med ett fotbollslag i hopp om att knipa en plats. Idag blev han uttagen att spela match. Ur ett mammaperspektiv gick det jättebra. Hoppas att tränaren tyckte det också :-)



Klockan 07.00 gick jag ut i kylan med sikte inställt på att fota sjöfåglarna som bor i denna glugg. De är så jättefina när den ena kommer med mat som överlämnas till den andra. De har småttingar att förse med mat. Kl.08.30 gick jag in  i värmen igen. Då frös jag som attan, och inte en enda bild lyckades jag ta.

Dagens reflektion handlar om tålamod. Jag har inget tålamod när det gäller bilköer, kassaköer, tekniska prylar, fjärrkontroller som jag inte klarar av, instruktionsböcker som jag inte fattar osv....

Men

Jag har tydligen tålamod när det gäller fotografering. Då kan jag sitta ute i 1 1/2 timma (i kylan) och glo på en glugg i hopp om att få en bra bild.

Och, ändå inte bryta ihop när jag går tomhänt därifrån.

Så lite tålamod har jag allt :-)

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilken bra reflektion. Jag befinner mig i exakt samma läge - inget tålamod för bilköer och trista manualer för att ta två exempel. Men nog kan jag ta den tid det behöver för en bild ;)



Tycker ditt tålamod med sjöfåglarna bekräftar hur härlig du är <3



Fin har är, din Marcus!



2012-04-23 @ 02:27:11
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Anna Adanir

Jag har ungefär samma tålamod som dig :)



Klart sonen tar en plats, kul med fotoll!



Kramis

2012-04-23 @ 06:52:17
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Hemlängtan

Ja, då har du ju verkligen tålamod. Men jag kan tänka mig att det var ganska härligt att sitta där i lugn och ro också, bättre än att sitta i bilköer iallafall. Själv har jag riktigt dåligt tålamod, vad gäller det mesta...



Håller tummarna för din son!



Kram, Jenny

2012-04-23 @ 13:25:36
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: Coolaannna

Vad jag gillar dina båtbilder! Härliga är de!



Jag håller tummarna för att sonen hamnar i rätt lag nu :)



Det är underhållande att gå på matcher även när de blir vuxna!



Kram Anna

2012-04-23 @ 22:30:00
URL: http://coolaannna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0