Kissnödig

Gokväll på er alla,
 
Jag har tidigare valt bort att skriva om kiss och bajs och mens i min blogg. Det är ju otroligt privat och kan absolut inte intressera någon att läsa om, men idag gör jag ett undantag :-)
 
 
 
Dagens båtbilder
 
Idag blev det en tur till landet. Jag sprang min vanliga landet-runda. Denna gång var det 23 (not så)  härliga grader i skuggan. Oh my! Det gör jag aldrig om. Benen var pigga men andningen, oj så jobbigt det var att springa i värmen.
 
Efter rundan valde jag utan att tveka att bada med Melker (yngsta sonen) i havet. Har aldrig tidigare kommit i så fort :-)
 
Dagens reflektion handlar om det jobbiga jag finner i att bli kissnödig när jag är ute och löptränar (fastän jag alltid kissar innan jag ger mig ut). Är det någon som förstår hur jobbigt det kan vara att koncentrera sig på att ta sig framåt och samtidigt knipa för att INTE kissa på sig?
För mig som fött tre barn till världen, är detta ingen lek, det kan jag försäkra :-(
 
Må så gott

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Och mitt problem är nr 2. Jag kissar innan och dricker inte av rädsla att bli kissnödig eller kissa på mig. Jag får knipa med andra muskler, haha!

2012-08-19 @ 20:52:11
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Sirpa

Ha ha, ja löpning kan trigga igång både 1:an och 2:an... Mot 1:an rekommenderas helt klart knipövningar.

2012-08-19 @ 21:19:03
Postat av: Carina Bengtsson

Vad du är flitig och springer!!! Heja dig.
Det är fruktansvärt att behöva gå på toaletten när man är ute och motionerar. Några graviditeter, förlossning och övervikt hjälper inte till precis.
Det är väl bara och knipa...
Ha en skön söndag kväll
Kram
Carina

2012-08-19 @ 21:48:32
URL: http://www.glimtavmittliv.blogspot.com
Postat av: Tina

Det problemet har ju inte jag men kan sätta mig in i hur jobbigt det måste vara..Låter lite som ansträngningsinkontinens, det finns hjälp!
Ska ut på milen nu..

kram

2012-08-20 @ 09:59:30
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Kan du inte ta en sväng ut i skogen och sätta dig? det har jag gjort många, många gånger under mina löprundor :)

2012-08-20 @ 15:30:19
URL: http://bitihopdax.blogspot.se/
Postat av: Maidi

En SP "säkerhetspink" gör jag alltid när vi ska t.ex. åka bil en stund..
Vet inte om det gör nån nytta direkt för kissnödig blir jag i alla fall innan vi är framme dit vi ska..

Kram Maidi

2012-08-20 @ 17:44:29
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0