Från lek till allvar

Hallå där och god fortsättning på er alla rara,
 
 
 
Jag har en fin ny morgonrock. Älskar den!
 
Ett nytt fodral till min iphone har jag också. Som den gnagare jag är passar den mig utmärkt :-)
 
 
Dagens båtbild blir på en svävare som passerade svärmors tomt idag när jag och Melker (yngsta sonen) var ute och busade i snön.
 
 
 
Vi byggde oss en snögubbe. Den blev ganska ful men står där ute och är fin ändå på något vis
 
 
Sen åkte vi snowracer nedför slänten jag och min son. Vi gick från lek i snön till allvar ganska så snart. Eftersom jag oturligt nog fastnade med foten i den djupa snön och detta i farten. Fotleden vreds om rejält och smärta uppstod (milt uttryckt). Turligt nog var det en kraftig stukning och inget benbrott. Har nu svårt att stödja på foten men tröstar mig med att det kunde varit värre.
 
Dagens reflektion handlar idag om det svåra att lämna Melker  för att åka till sjukhuset. Jag såg hans oro och förstod att han kanske trodde att det var hans fel. Vi åkte åket med snowracern tillsammans efter att han bad mig om ännu ett sista åk. Det var gott att komma tillbaka från sjukhuset och krama om honom och berätta att inget var brutet och att det bara handlade om att ha en himla otur. Självklart skall vi åka snowracer igen, när foten läkt då förstås :-) 
 
God fortsättning på julen önskas er alla

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Å stackars! Det gör nästan ont i MIN fot när jag läser... Önskar god bättring!

2012-12-26 @ 00:02:23
URL: http://mrsstenlund.blogspot.com
Postat av: Lotta

God fortsättning kära Lotta, mother of the bride!

Och så skönt att du inte brutit något. Jag har stukat foten exakt så med...jag vet hur ont det gör. Det tar tid, men det blir bra igen. Så du och Melker kan åka snowracer tillsammans.

Kram

2012-12-26 @ 00:27:39
Postat av: Channal

Idag skiner solen!! Härligt! Hoppas foten är bra!! Vuxna ska nog inte åka snowracer (= Men kul är det!
Önskar dig en God fortsättning! KRAM!! Anna

2012-12-27 @ 12:19:06
URL: http://annasinspiration.blogspot.com/
Postat av: tinajo

Söt snögubbe, tur du inte bröt foten i alla fall (fast stukning är ju inte heller kul)!

2012-12-27 @ 14:00:55
URL: http://tinajoathome.blogspot.se/
Postat av: Åsa

Vilken tur att inget var brutet, du är nog snart uppe på snowracern igen! Olyckor är sånt som händer, skulle vi skyddas oss mot dom, då fick vi sätta oss själva i en glasbur, och hur roligt skulle livet vara då?

2012-12-27 @ 19:32:30
URL: http://bitihopdax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0