På kylning

God kväller på er alla,

Här sitter jag med min dator i knät och känner att kvällen är min. Kvällens måsten är avklarade och jag känner mig plötsligt lite rik på tid.

Snart serveras jag te och några skorpor av min 16 åring. Kanske skall jag avnjuta detta tillsammans med en god bok. När nu kvällen är min tänker jag att det är bäst att passa på att göra den till min också :-)




Dagens reflektion: Denna flaska ligger på kylning och har gjort så sedan jag fyllde år i somras. När jag fick den tänkte jag att jag skulle avnjuta den när jag har något särskilt att fira. Det har sedan dess funnits anledning att fira, men det har ändå inte blivit av. Jag är lite dålig på det där att fira sådant som i grunden är värt att firas. Jag ska bli bättre på detta har jag dock lovat mig. Snart hoppas jag på att få korka upp flaskan :-)

Jag antar att detta går hand i hand med min strävan att ta bättre hand om mig genom egentid, massage, träning, läsa böcker, unna mig att shoppa något snyggt till mig (oftare) and so on. Det är en himla massa jag ska bli bättre på. Men all förändring börjar med tanken om en önskan att få till stånd en förändring.
Jag är nog på god väg iallafall och det är ju bra :-)

Må så gott

Kommentarer
Postat av: A House With A View

Mmmmmmm det där ser gott ut:)) Tycker absolut att du ska unna dig den!!!!! Just go for It!!!



Kraaaaaaaaaaaaaam aka

2012-02-06 @ 21:23:54
URL: http://[email protected]
Postat av: Lotta

Jag tar en bubbel lite här och där. Det är roligt och busigt!



I fredags tänkte jag på dina ta-hand-om-mig-planer och gick och tog en pedikyr och massage. Det var bästa börja på helgen.



Du gör helt rätt som pysslar om dig själv och unnar dig det du tycker om.



Kram!

2012-02-07 @ 00:17:16
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja ibland glömmer man också :)

Men du får ta fram den i helgen o överraska mannen.

Kram

2012-02-07 @ 06:52:00
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.con

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0