Som man bäddar får man ligga

Hej fredag och alla läsare,




När tiden och orken inte räcker till så kan det komma att innebära att man får avsluta fredagen med att storstäda. Som man bäddar får man ligga......

Men först skall vi har fredagsmys min Lillfis och jag. Och sen, sen ska här storstädas. Känns sisådär ska jag erkänna. Idag har jag funderat ganska så mycket på det där med RUT-avdraget. Kanske skulle jag ändå....

Vilken dröm att slippa storstäda. Vilken oerhörd lyx att betala någon annan för att sköta städningen. Jag funderar vidare ett tag till. Lite läskigt tycker jag att det vore att ha för mig främmande människor städandes  i mitt hem ibland mina saker. Men fundera på saken, det kan man ju :-)

Dagens reflektion är att det kanske är dags för mig att sluta upp med att kalla min yngsta son Melker för Lillfisen. Kanske borde jag ha gjort för länge sedan. Men från och med imorgon är han ju verkligen ingen Lillfis längre. När man fyller sju år då är man ju plötsligt stora killen. Jag får nog tänka på det. No more Lillfis :-)

Må så gott alla rara

Kommentarer
Postat av: Kristina

Städhjälp nej över min döda kropp. De pengar som vi sparar på att städa själv köper jag med glädje blommor till helgen för.

Månsis kallade jag vår lillfis för innan. Det är nu mera förbjudet :) men lillebror fungerar bra och mitt lilla gos när ingen annan hör på.

Ha en mysig städ kväll och njut i morgon när allt skiner rent och blankt.

Kramis Kristina

2012-01-13 @ 21:14:53
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com
Postat av: Anna Persson

Nja, än så länge är jag i det stadiumet att jag inte vill ha andra rotandes i mina saker! Och dessutom älskar jag att städa :)



Kram Anna

2012-01-13 @ 21:54:44
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: Kalaslotta i USA

Jag var inte helt förtjust i tanken städhjälp innan jag flyttade men nu har vi hjälp varannan vecka städning och det är grymt skönt. Man vet att de tar badrum och kök extra mycket och det gör den där varje dagstädningen så mycket lättare. Jag dammsuger och skurar golv en gång per dag i allafall pga Enzo men det är skönt att slippa göra det andra...



Prova en gång i månaden eller liknande upplägg...



Eller köp vackra blommor till helgen, det är inte helt fel det heller!



2012-01-13 @ 22:30:56
URL: http://kalaslotta.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jag skulle absolut kunna tänka mig att ha städhjälp när jag går tillbaka till jobbet efter mammaledigheten (över ett år dit) för att få mer tid till lilla familjen och kvalitetstid. Älskar att städa, så det skulle jag fortsätta med, men att grunden är gjord. Har en kollega som har städning varje tisdag i tre timmar och hon är SÅ nöjd! Min svärmor och svärfar provade på städning, men det blev att hon städade till de skulle komma... Så det beror nog på hur man är. Vi använde RUT-avdraget till fönsterputsning i somras, 400:- för hela huset - varför har jag gjort det själv innan?



Trevlig helg - kram Ewa

2012-01-13 @ 22:53:56
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: Lotta

Melker är ett underbart namn. Gillar, massor. Gulligt att blanda med lillfisen någon gång ibland tycker jag, även för en stor kille ;)



Jag städning ja...hehe, det blir vad det blir. Jag kör på vackra blommor till helgen varianten och det funkar bra



Kram till dig Lotta och grattis på födelsedagen till Melker!

2012-01-14 @ 03:51:21
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Jess

Hälsa stora killen grattis i dag!



Det där med städhjälp funderar jag också på rätt mycket, härligt skönt att slippa det men även om RUT finns så kostar det en hel del. Ska fortsätta fundera över om det är värt det!

kram

2012-01-14 @ 08:45:08
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Sophia

Jag rekommenderad städ hjälp. I har det varannan vecka o det är guld värt. Då vet man att grov jobbet är gjort. Kram

2012-01-14 @ 17:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0