Säsongens sista

Hej på er alla, då lider helgen mot sitt slut. Söndag kväll och mentalt börjar åtminstone jag förbereda mig för en ny arbetsvecka.



Björnligan hade sitt sista pass för denna säsong idag. Solen sken på oss som stod längs utomhusrinken och kikade på grabbarna på isen. I sällskap av en varm kopp kaffe var det en njutbar stund vid rinken idag. Det andades vår. Detta blir således den sista hockeybilden på Melker för denna säsong.



Natten var väldigt kall varför träd och buskar var vackert frusna idag.

Dagens reflektion gör jag efter att jag såg en riktigt snygg mamma vid rinken idag. Hon var skitsnygg och välklädd på ett sådär modernt vis. Allt var liksom rätt. Hår, kläder, makeup, skor....allt.

Jag gör nu en koppling till bloggens värld. Där finner man ofta bilder på mammor/kvinnor av detta slag. Snygga kvinnor klädda i moderna kläder, ofta av något känt märke, och alltid snygga i håret och med fin makeup.

Och sen tänker jag på mig själv. Jag som inte känner något som helst behov av att sminka och klä upp mig när jag åker till hockeyrinken eller när jag ska till Ica Maxi och storhandla eller när jag går hemma och skrotar. Jag som inte alls finner det så viktigt med märkeskläder. Jag som tänker att det är bättre att få två plagg till priset av en.

Idag vid rinken förstår jag att jag förmodligen räknas som väldigt tråkig. Jag som gömmer mitt ovårdade hår i en mössa. Jag som älskar mina termobyxor och jag som älskar att vara naturell, dvs osminkad.

Men det är jag. Och de mammor/kvinnor som alltid klär upp sig och som alltid ser till att se bra ut, det är dem.

Och lika mycket som jag älskar att vara tråkiga jag, lika mycket njuter jag av att se på dem som väljer att inte vara trista och tråkiga.

Oj vilken lång reflektion det blev och allt detta för att Åsa var så snygg och för att jag inte var det :-)

Må så gott


Kommentarer
Postat av: KaosJenny

Mm, jag tror att man kan vara snygg på olika sätt... på samma sätt som att man kan ha roligt på olika sätt. Respekt för var och ens sätt men jag tänker att man blir vacker som sig också... när man trivs med livet, tittar på Melker som åker skridskor och njuter av tillvaron.... Ögon är vackra, beröring är vackert. Det finns så mycket som är vackert och du bjuder på vackert genom det du skriver och din kamera. Kram

2012-03-04 @ 23:01:48
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: Lotta

KaosJenny skrev det jag ville säga!



Det kryllar av Åsor här, och jag känner mig ofta udda, har min stil och jag skippar ofta smink. Men jag trivs med livet.



Finaste Lotta, du utstrålar så mycket härligt och vackert. No worries, var den du är



Kram!

2012-03-05 @ 04:11:29
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Anna Adanir

De är väl skönt och kunna slippa och fixa sig, va dig själv bara.

Tror dom gillar dig bäst då!

Kram

2012-03-05 @ 06:45:17
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Man klär bäst i det som känns bekvämt tycker jag oavsett vad detta är.....



Vi är alla olika och tur är väl det :)



Kramar

2012-03-05 @ 10:00:21
URL: http://fantastiskamamman.se
Postat av: Om 4barnslivet

Hoppas starten blev en bra en på nya veckan:)

Kram!

2012-03-05 @ 10:30:41
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: tinajo

Det fina är ju att vara precis som man trivs, då ser man bäst ut. :-)

2012-03-05 @ 12:44:52
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Adela

Det är ju det som är så skönt att vi alla är olika=)

Själv har jag "snyggdagar" och dagar när jag kan skrämma barn;) Älskar också termobrallor i bland med håret i mössan och sen dressa till sig lite emellanåt. Huvudsaken vi trivs själva och mår bra;) Tror du är fin hur som!



Kram

Adela

2012-03-05 @ 13:37:49
URL: http://www.houseofadela.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Men endel är ju ALLTID snygga!!!



Jag kan inte hjälpa att jag trivs bäst i mina trädgårdskläder och stallkläder, lite lagom skitig :) Fast, visst är det roligt att få klä upp sig ibland också!

2012-03-05 @ 16:21:06
URL: http://bitihopdax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0