MEN

Gokväll gott folk.
 
Tack rara ni för engagemnaget kring ordverifiering. Jag konstaterar att det är fler än jag som inte trycker på gilla knappen :-)
 
Dagens reflektion handlar om att det är särskilt svårt att skiljas från vissa ting:
Som de flesta av er vet är vi i flyttartagen här hemma i radhuset. En flytt innebär att man packar, rensar, ger bort och slänger en hel massa saker.
 
Något som jag inte har några som helst problem med. Jag har gett bort och även slängt massor MEN det finns en kasse som jag plockat ned från vinden som jag borde slänga, men som jag inte kan skiljas ifrån utan att känslan av att jag dör en smula kryper fram.
 
När jag skriver dessa rader rinner tårarna ned över min kind, så svårt är det.
 
Min älskade mormor avled 17 maj 2006. Efter ett sista farväl på sjukhuset fick jag med mig hennes tillhörigheter hem. En kasse med pyjamas, neccesär, glasögon, klocka, strumpor, t-shirt m.m.
 
Jag har varit färd med att göra mig av med allt detta men skjutit upp det igen och igen. Idag tänkte jag att det var dags MEN jag klarar det inte.
 
Kassen och dess innehåll kommer aldrig att användas av någon vilket talar för att jag borde göra mig av med den. Men det känns fel. Det är precis som sorgearbetet sköljer över mig igen.
 
Så här sitter jag nu och gråter över kassen som jag förmodligen kommer att packa ned och ta med mig i flytten.
 
Jag har fina minnen och denna väska kvar efter min mormor och jag tänker att det är kärlek på hög nivå att ha svårt att släppa taget om en kasse med pyjamas och toalettartiklar. 
 
Må så gott alla ni som kikar in här
 
 
 

Kommentarer
Postat av: LiteAvLinda

Åh fina du! Jag tycker du kan behålla den där lilla kassen. Det tar ingen plats i din lägenhet men fyller säkert hela ditt hjärta med minnen :)

2012-09-12 @ 22:13:31
URL: http://liteavlinda.blogspot.se
Postat av: Lotta

Lotta min fina vän!

Jag gråter bara jag läser det här.

Håll fast vid kassen ett tag till.

Varm kram

2012-09-13 @ 01:05:58
Postat av: Lena - gott för själen

Tungt! Men den kan väl få stanna, om du känner så! Den tar ju ingen plats. Fina du!

Kram Lena

2012-09-13 @ 06:12:45
URL: http://gottforsjalen.se/
Postat av: Kristina

Nej snälla du, spara kassen. Leta upp en fin kartong lägg mormors saker i den och kanske kan den fyllas på med andra viktiga minnen framöver. Största kramen Kristina

2012-09-13 @ 06:27:44
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com
Postat av: Jessica

Tusen kramar till dig <3

2012-09-13 @ 10:19:21
URL: http://sorundamamma.blogg.se
Postat av: Åsa!

Behåll kassen för allt i världen! / Kramen

2012-09-13 @ 17:56:33
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Kia

Blir alldeles rörd när jag läser...
Vilken kärleksförklaring! Behåll kassen som visserligen påminner om saknad men som ännu mer visar på kärlek mellan dej och din mormor.
Du verkar vara en sån go tjej och mamma. Din mormor måste varit väldigt stolt över dej.
Allt gott önskar jag dej nu med flytten och ger dej en kram i tanken. ( Jag är själv en gammal farmor med älskade barnbarn)

2012-09-13 @ 22:52:49
Postat av: Julia

Som ovanstående sagt så tycker jag också att du men gott samvete kan spara kassen men minnen i. Du kanske en dag känner dig redo att slänga den men vänta tills dess.
Kram!

2012-09-13 @ 22:56:23
URL: http://www.casprowiaks.blogspot.com
Postat av: Maribella

Underbart att du låter dig ha kassen med innehåll kvar!
Varför ska man skiljas från saker som betyder så mycket för en?!? Bara för att man borde eller att andra tycker det?

Kram och tervlig helg på dig!

2012-09-14 @ 09:46:12
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0