Böcker

God morgon alla,
 
 
 
 
 
Denna sommar har jag läst så många bra böcker. Jag kom in i ett bra flyt och sen gick det av bara farten. Det är en härlig avkoppling att läsa. Jag ska försöka stanna kvar i bokens värld även fast semestern min är förbi. Har precis börjat på en ny bok. En bok att läsa på tåget till - och ifrån jobbet. Det blir bra det :-)
 
Dagens reflektion handlar om att det är härligt när ens barn är glad över att skolan startat upp igen. Glad över att få leka med kompisar över att få tillbaka vardagsrutiner. Många barn vet jag lider av att börja i skolan efter lov. Många vill av olika anledningar inte tillbaka till skolan. Man får vara tacksam tänker jag över att ha barn som känner glädjen att gå till skolan. Värt att inte ta för givet. Jag var själv, under en period i mellanstadiet, mobbad i skolan.
 
Må så gott
 

Kommentarer
Postat av: Ellenor

Önskar att jag kom i gång med läsningen, har tre påbörjade böcker he he... Jag är mera för korsord.
Håller med, viktigt att att man trivs på jobb och skola. Det är något vi alla kan hjälpa till med.
Önskar dig en fin dag./Ellenor

2013-08-20 @ 11:26:23
Postat av: Design by Tornblad

VAd kul! Jag har helt kommit av mig att läsa skönlitteratur. Hade tänkt läsa, men det blev helt enkelt inte så. Men att kura in sig under hösten är ju inte heller helt fel :-).

Kul att dina barn tycker det är kul att börja skolan igen!
Kram Malin

2013-08-20 @ 17:33:51
URL: http://designbytornblad.se/blogg/
Postat av: Susanne

Åh va härligt! Jag brukar försöka läsa en hel del på sommaren, men i år har jag varit dålig på det.

Önskar dig en fin dag
KRAM

2013-08-21 @ 09:57:41
URL: http://villatretton.blogspot.com
Postat av: Mina Finaste...

Vad roligt med boktips! Little Bee har jag hört mycket gott om och är sugen på att läsa :)

Ha en fin dag!
Kram

2013-08-21 @ 10:50:27
URL: http://minafinastesaker.blogspot.com
Postat av: Channal

Det är bland det bästa med sommaren! Att komma till ro o läsa böcker! Fint du har arrangerat bilderna... boken i lavendeln blev jag sugen på!

Usch så hemskt att inte vilja komma till skolan! Alla ska få känna glädje! Sen är det många barn som inte vill få ledigt från skolan. Det är deras enda trygghet som de får mat ordentligt o vuxna som ser dem. Det är nummer ett att trivas i skolan. Då går allt mycket lättare!

KRAM Anna

2013-08-21 @ 17:26:46
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: Tina

Fick precis en hel kassa full med böcker av bästa vännen, blev sååå glad. Skönt när barnen trivs i skolan, skulle vara en mardröm om de mådde dåligt att gå varje morgon. Kramisar Tina

2013-08-21 @ 19:08:31
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Jennifer

Jag har inte läst klart en enda bok i sommar, den tänkta tiden till läsning kom liksom aldrig :(.

Ja visst är det skönt när ens barn trivs bra i skolan. de spenderar ju så mycket tid där så det känns ju verkligen viktigt att de mår bra.

Ha det! Kram Jennifer

2013-08-21 @ 21:49:35
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0