Dag 2

Hej alla rara,
 
 
Dag 2 av år 2013 har vi idag. Dag 2 och många dagar kvar av året. Dagar att ta om hand och göra det bästa av.
 
Ikväll har jag har smuttat på glögg och njutit av de saffranskorpor som min dotter bakat till mig. Jag har haft ljus tända och bläddrat i blanka tidningar.Tystnaden här hemma är märkbar och jag njuter av den.
 
På en skala från 1-10 ger jag mig själv en 8 på hur jag klarade av dag 2. Hade jag stannat hemma från jobbet och låtit foten min vila i högläge så hade det blivit en 10.a. Men en 8 är en bra inledning :-)
 
Dagens reflektion handlar om det faktum att jag lät julen dansa ut redan igår. Nu har jag amaryllisen, lite julskinka och pepperkakshuset kvar som minner om att det precis varit jul. Jag hade bråttom att återställa hemmet mitt. Var liksom färdig med julen efter att det nya året anlänt. Hur mysigt det än är med gran och avdventsstjärnor och andra juliga ting så är det alltid lika gott när allt blir som vanligt igen.
 
Tag hand om dig
 
 

Kommentarer
Postat av: ulrika

Ska absolut be om lite vettiga tips när jag känner mig redo för lite löpning, kanske till våren ;) Du är iaf duktig!!! Den lilla jul jag har behåller jag till tjugonde Knut vågar aldrig ta bort innan man kanske kan få någon förbannelse över sig då....ha ha ha

Kram Ullis

2013-01-03 @ 00:44:49
URL: http://tidsoptimistenbloggar.blogspot.se/
Postat av: Lotta

Du har det gott i ditt hem Lotta! Det känns ända hit. Glött och hemmagjorda saffransskorpor låter underbart.

Och en 8 är ju toppenbra!

Ta hand om dig!

Kram

2013-01-03 @ 02:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0